Northvolt i Scania wchodzą w produkcję stali z wodoru

Northvolt i Scania wchodzą w produkcję stali z wodoru
Scania na jedną ciężarówkę potrzebuje średnio 5 ton stali. Fot. materiały prasowe

Zapotrzebowanie na stal z niskim śladem węglowym rośnie wśród producentów samochodów i innych środków transportu czy AGD. Założyciele firmy H2 Green Steel postanowili więc wśród nich szukać inwestorów.  Szukają 2,5 mld euro na pierwszą fazę projektu, który zakłada osiągnięcie mocy produkcyjnych na poziomie 5 mln ton stali w 2030 roku.

  • Firmę H2 Green Steel tworzą założyciele Northvolt, największej europejskiej firmy produkującej baterie.
  • Wśród inwestorów są producenci pojazdów i części do nich oraz technologii dla metalurgii.
  • Budowa zakładu ma ruszyć w połowie przyszłego roku, a już w 2024 ma on osiągnąć moce produkcyjne 2,5 mln ton blach.
Za H2GS stoi szwedzki holding Vargas, który w 2016 roku stworzył Northvolt, największą europejską firmę produkującą baterie. Wówczas także szukano inwestorów wśród odbiorców i partnerami Northvolt są m.in. firmy wykorzystujące w swoich wyrobach baterie - BMW, Volkswagen, Scania, ABB i Siemens.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Northvolt i Scania wchodzą w produkcję stali z wodoru

  • Hutnik 2021-02-26 08:19:27
    Redukcja bezpośrednia wodorem ma sens bo efektem ubocznym redukcji jest H20 a nie CO2 !! Jest tylko pytanie skąd wodór?? Produkcja wodoru jest bardzo energochłonna- jeśli więc ten prąd którego potrzeba będzie więcej pochodzić będzie z węgla to w ogólnym bilansie to nie ma sensu.
  • Albin 2021-02-25 15:13:28
    Za Króla Ćwieczka żelazo wytapiano w „dymarkach” zasilanych węglem drzewnym. 100% zielono! Potem … A teraz można by wrócić do zieloności ALE NIEKONIECZNIE CZYSTYM WODOREM! Drugi składnik gazu syntezowego, CO, ma również bardzo silne własności redukujące! Moim zdaniem można by jakąkolwiek biomasę zgazować i nawet brudnym syngazem redukować rudy żelaza. A kto by w Polsce się tym interesował?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.179.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!