PARTNERZY PORTALU

Polska stocznia buduje statki z najwyższej półki. Zamówień mają na kilka lat do przodu

Polska stocznia buduje statki z najwyższej półki. Zamówień mają na kilka lat do przodu
Adobe Stock
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 04-12-2019 06:02

Nasza działalność opiera się na kontraktach zagranicznych. Kontrakty krajowe należą do rzadkości, ale nastawiamy się na współpracę, w tym również ze stoczniami państwowymi. Ustawa o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych z 2016 r. nie miała większego wpływu na naszą działalność – mówi Ireneusz Ćwirko, współwłaściciel stoczni Crist z Gdyni.

  • Stocznia Crist ma pełen portfel zamówień co najmniej do 2023 roku. Pracuje w oparciu o projekty zewnętrzne, a zlecenia otrzymuje od największych stoczni w Europie.
  • Stocznia buduje w pełni wyposażane bloki jednostek z najwyższej półki w branży, skomplikowanych technicznie, jak cruisery i promy pasażerskie, ale także buduje w pełni wyposażone hybrydowe promy pasażersko-samochodowe.
  • Mniejszościowy współwłaściciel, Fundusz Mars, w zasadzie nie ma wpływu na pozyskanie kontraktów zagranicznych stoczni, natomiast pośrednio ma możliwości pozyskiwania zleceń i współpracy z polskimi firmami powiązanymi z nim.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (16)

Do artykułu: Polska stocznia buduje statki z najwyższej półki. Zamówień mają na kilka lat do przodu

  • Uchachany 2019-12-06 13:16:47
    "Ustawa o aktywizacji przemysłu okrętowego i przemysłów komplementarnych z 2016 r. nie miała większego wpływu na naszą działalność" - i tyle w temacie
  • Terefere 2019-12-04 13:27:49
    Stocznie państwowe mają problemy, prywatne prosperują? Czy źle coś zrozumiałem?
  • Maciej 2019-12-04 11:51:07
    Co on (...) za przeproszeniem jakie statki statki kadlub nadbudowka jest budowana w polsce przez ukraincow wszyscy tera sa Offshore a nikt nie wie co to znaczy reszta statku jest wysylana do norwegi i uzbrajana i statek nie wychodzi ze stoczni polskiej tylko norweskiej a ten pan ktory mowi ze firma crist jest ok to niech sie klepnie w glowe kupili wszystko za bezcen w gdyni i teraz wielka firma a i jeszcze niech napisa jak sie zatrudnia w criscie spolka albo umowa zlecenie pozdrawiam kumatych w tej kwesti
    • hiob 2019-12-04 15:35:53
      I dlatego są wielcy..... Bo potrafią zarządzać...
      • Qq 2019-12-21 13:24:24
        Dlatego są wielcy bo zeruja na taniej sile roboczej
    • Grzegorz 2019-12-04 21:01:33
      Akurat z tego co wiem w rejonie Trójmiasta i Szczecina najłatwie dorwać przyzwoitego polskiego spawacza, z uwagi na stoczniówkę właśnie. Nie wyrażałbym się lekceważąco o tym zawodzie jak niektórzy.
    • arek 2019-12-05 00:43:51
      i prawie wyłącznie tylko częściowo wyposażone kadłuby i sekcje / bloki w podwykonawstwie - żadna pełną gębą stocznia.
  • stoczniowiec 2019-12-04 09:34:40
    Prawie wszystkie nasze stocznie były dobre w budowaniu statków, niestety polskim problem zawsze było nieumiejętne projektowanie i zarządzanie.
    • projektant okrętowy 2019-12-04 12:33:56
      Co ty wiesz o projektowaniu statków? Nic i dlatego piszesz kompletne bzdur.y Wszystkie statki zbudowane w zlikwidowanych stoczniach w Gdynii i Szczecinie były dlatego cenione przez wszystkich armatorów bo to była zasługa przede wszystkim bardzo dobrych naszych projektantów.
      • stoczniowiec 2019-12-04 17:55:48
        Bzdury to ty piszesz, gdyby umieli projektować to by dalej projektowali, projekty powstawałyby na zagraniczne zamówienia i to nawet po upadku stoczni, a tymczasem projektanci znikli, tylko robotnicy przetrwali, umiemy spawać kadłuby, nie umiemy projektować statków
    • projektant okrętowy 2019-12-04 22:05:56
      Jesteś albo płatnym trolem albo użytecznym idiotą jak nie wiesz że projektanci okrętowi rozjechali się po świecie a reszta przeszła na emerytury. Są też prywatne biura projektowe ale ty o tym nie masz pojęcia.
      • stoczniowiec 2019-12-05 09:57:17
        Pewnie jesteś tym byłym nieudolnym projektantem na emeryturze. Reszta rozjechała się po świecie i pewnie co najwyżej obsługuje w biurach kserokopiarki albo kosi trawniki tym projektantom, od których teraz mamy kupić projekt dla rdzewiejącej od lat stępki promu w Szczecinie. Podaj jakiś przykład co oni tam zaprojektowali po wyjeździe, pewnie jakiś żywopłot.
    • projektant okrętowy 2019-12-05 14:55:49
      Zmień lekarza albo leki bo ci szkodzą. Taki z ciebie okrętowiec jak nigdy nie widziałeś tatku na własne oczy
  • Mirnal 2019-12-04 08:12:20
    Firma Crist jest dobra i solidna. Znają się na pracach stoczniowych i mimo różnych problemów w przeszłości dają sobie radę. Jedyny kłopot jaki obecnie mają to brakuje ludzi umiejących budować statki. To jest kłopot wszystkich firm i dużych o małych. Należy z powrotem otworzyć szkoły okrętowe.
    • Hiob 2019-12-04 08:49:40
      Wystarczy stworzyć Boot Camp, na wzór tych z programowaniem. Każdego inżyniera po mechanice czy elektrotechnice można przebranżowić, ale trzeba chcieć!
    • kuma 2019-12-09 23:46:08
      najpierw należy zapłacić uczciwie to ludzie się znajdą...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!