Statek rybacki dla norweskiego armatora Wescon Yard AS zwodowano 27 marca w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Jednostkę zbudowano według projektu zamawiającego. Mierzy 75 metrów długości i 15,5 szerokości.
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
"To pierwszy z dwóch trawlerów pelagicznych zamówionych w naszej stoczni przez Wescon Yard AS" - poinformowała Aleksandra Tesmer ze stoczni Remontowa Shipbuilding.
Podkreśliła, że wtorkowe wodowanie było pierwszym w tym roku w Remontowej Shipbuilding, a zarazem już 1010 w historii gdańskiej stoczni (została ona utworzona na bazie powstałej po II wojnie światowej Stoczni Północnej).
Dodała, że portfel zamówień Remontowej Shipbuilding obejmuje kontrakty do końca 2021 roku.
"W portfelu zamówień znajdują się dwa niszczyciele min typu Kormoran oraz sześć holowników budowanych dla Marynarki Wojennej RP, dwa promy pasażersko samochodowe zamówione przez brytyjskiego armatora Transport for London oraz dwa wielozadaniowe statki dla Urzędów Morskich w Gdyni i Szczecinie" - wyjaśniła Tesmer.
Czytaj także: Stocznia Nauta rozpoczęła budowę okrętu dla marynarki wojennej Szwecji
Remontowa Shipbuilding SA należy do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA, która jest największą stoczniową grupą kapitałową w Polsce oraz liderem branży przemysłowej w regionie. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz wieloma spółkami z sektora okrętowego i offshore.
Stocznia specjalizuje się w budowie wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi branży offshore. Buduje także promy pasażersko-samochodowe, statki towarowe, holowniki czy okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentów statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.