Stocznie potrzebują pomocy państwa. Ich odbudowa jest gospodarczo niezbędna

Stocznie potrzebują pomocy państwa. Ich odbudowa jest gospodarczo niezbędna
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Włodek Kaleta
  • Dodano: 24-07-2019 20:00

Kondycja finansowa stoczni zależnych od skarbu państwa, ze szczególnym uwzględnieniem Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni, była głównym tematem posiedzenia 24 lipca 2019 r. Sejmowej Komisji ds. Gospodarki Morskiej. O obecnej sytuacji stoczni informowali minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz przedstawiciele Ministerstwa Obrony Narodowej.

  • Stocznie zależne od Ministerstwa Gospodarki i Żeglugi Śródlądowej są w nie najgorszej kondycji. Zaczynają przynosić zyski.
  • Musimy odbudować przemysł stoczniowy, który ma stanowić koło zamachowe gospodarki - mówił minister Gróbarczyk.
  • Z powodu trudnej sytuacji ekonomicznej w stoczni Nauta wprowadzony jest program naprawczy.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (19)

Do artykułu: Stocznie potrzebują pomocy państwa. Ich odbudowa jest gospodarczo niezbędna

  • Piotr 2019-07-28 20:12:00
    Połączenie przemysłu ciężkiego pozwoli rozwijać się naszej Ojczyźnie.. w tym małym i średnim przedsiębiorstwom..Tylko trzeba zmniejszyć koszty poprzez wysoką automatyzację produkcji tak jak np. W Szwecji w stoczni zatrudniono ok. 200 osób w tym 1/3 to inżynierów opracowuje know how, 1/2 inżynierów i robotników zajmuje się produkcją, 1/4 pozyskuje nowe rynki, tańszych dostawców etc. A TYLKO 2% to Kierowcy i Menadżerowie.. Eliminacja pociotków i krewnych królika w tych przedsiębiorstwach i zastąpienie ich osobami z kompetencjami da efekt plus 500 dla gospodarki.
  • jj 2019-07-26 15:22:58
    Bardzo mi przykro z tego powodu,że wypowiadają się tu osoby wyjątkowo niekompetentne.Przemysł stoczniowy jest takim przemysłem,który zwieńcza dzieło całej gospodarki państwa.Przy budowie statku współpracuje kilkaset firm o wysokiej technologii.Ten łańcuch został przerwany prze zdrajców Tuska i jego świtę.Wiele krajów na czele z Niemcami ,Francją Koreą Południową wspiera przemysł stoczniowy,bo on napędza cała gospodarkę.Po likwidacji odbudowa będzie trudna,a nawet niemożliwa,bo inżynierowie,projektanci i wykwalifikowani specjaliści robotnicy i cały pion techniczny odeszli.
    • obserwator 2019-07-29 16:10:59
      Straty w państwowych stoczniach, kopalniach, hutach i innych przedsiębiorstwach są tylko przez ich złe zarządzanie przez nieudolnych politycznych misiewiczów. Dlatego trzeba takie firmy jak najszybciej sprywatyzować aby w końcu uwolnić podatników od haraczu na dopłaty do nich.
  • Adam h 2019-07-26 11:05:34
    Jakoś stocznia crist obok nauty w gdyni i remontiwa w gdansku nie potrzebuja pomocy i mają się całkiem nieźle
    • obserwator 2019-07-26 11:51:50
      Bo te dwie stocznie są prywatne.
    • jj 2019-07-26 15:04:15
      To jest jakaś kpina,jeśli ty Krist nazywasz stocznią.Oni do pięt nie dorastają zlikwidowanej Stoczni Gdyni.Nie liczą się na rynku produkcji statków ,są wykonawcami najbrudniejszej roboty na skandynawskich projektach.Likwidator Stoczni Gdynia,zdrajca Tusk i jego świta na żądanie Niemiec podzielili Stocznię Gdynia na takie działki,by przemysł stoczniowy nie mógł się odbudować.Przykładem tego jest to,że Krist nie ma nabrzeża wyposażeniowego.Skandal zdrajcy z PO.
      • obserwator 2019-07-29 15:36:37
        Najważniejsze że do nich podatnicy nie muszą dopłacać podatnicy jak do państwowych stoczni.
  • Stoczniowiec 2019-07-25 17:48:11
    No najlepiej dawać kasę na stocznie pgz , bo niepolitycznie by było żeby za rządów PiS stocznie państwowe nie istniały. Chociaż przyniesie to straty ( zapewne ) to i tak dadzą kasę na te stocznie. Żenada
  • jan 2019-07-25 10:56:45
    Coś musi być na rzeczy skoro Nauta złamała ustawę o rachunkowości i nie zamieściła w krs opinii biegłego rewidenta o sprawozdaniu finansowym.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.118.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!