PARTNERZY PORTALU

Ustawa o stoczniach zawodzi. Idziemy złą drogą

Na rynku stoczniowym widać coraz bardziej zaciętą walke konkurencyjną Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Piotr Stefaniak
    Piotr Stefaniak
  • Dodano: 20-01-2020 06:02

Polskiej branży okrętowej brakuje strategii. Dopiero szeroko rozumiana konsolidacja rodzimych aktywów mogłaby dać efekt w postaci budowy serii dużych jednostek, np. promów pasażersko-towarowych. W dalszej przyszłości może także wycieczkowców - twierdzi w rozmowie z WNP.PL Piotr Słupski, partner w spółce doradztwa restrukturyzacyjnego InvRest.

  • Modernizacja Marynarki Wojennej miała być głównym kołem zamachowym dla branży. Za budową szczególnie okrętów podwodnych miały pójść do krajowych stoczni: transfer technologii, odnowienie myśli technicznej i inwestycje.
  • Piotr Słupski z InvRest uważa, że konsolidacja stoczni państwowych nie wypełnia znamion konsolidacji w branży.
  • Polskie stocznie mogłyby budować specjalistyczne promy pasażersko-towarowe. Według Piotra Słupskiego skupienie sił i środków, także z wykorzystaniem aktywów stoczni państwowych, dałoby początek specjalizacji.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

EEC Trends: poznaj megatrendy decydujące o przyszłości gospodarki, szansach rozwojowych i jakości życia. Osiem zróżnicowanych tematycznie i formalnie sesji, od dynamicznych debat poprzez indywidualne rozmowy na scenie po prezentacje dobrych praktyk i case studies. Już 25 lutego w Warszawie. Zarejestruj się!

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Ustawa o stoczniach zawodzi. Idziemy złą drogą

  • observer 2020-01-26 22:06:10
    Pan V-ce Premier może kazać jeżeli zechce.
  • jj 2020-01-26 20:31:33
    Niemcy dobrze wiedzieli,że likwidując polskie stocznie doprowadzą do całkowitego zniszczenia polskiej gospodarki.Posłużyli się rudym zdrajcą.Żeby odbudować stocznie ,to trzeba odbudować biura projektowe i powiązania ok.tysiąca przedsiębiorstw od hut do zakładów najwyższej technologii. Większość zakładów kooperujących ze stoczniami upadła lub przebranżowiła się.Zlikwidowane stocznie zostały tak podzielone,żeby nie mogły się odbudować.Przykładem może być zlikwidowana Stocznia Gdynia,że Stocznia Crist,która powstała na części jej majątku otrzymała tylko ośrodek kadłubowy i dok,bez wydziałów wyposażeniowych i nabrzeży stoczniowych.Obawiam się,że odbudowa przemysłu stoczniowego w Polsce jest niemożliwa bez ponownej nacjonalizacji i połączenia rozbitych przez PO zakładów na niefunkcjonalne ,nie mające ze sobą nic wspólnego podmioty.To co zrobiło PO było wyjątkowo perfidne.Za to powinien być trybunał stanu dla Tuska.
    • marta 2020-01-30 09:27:00
      Stocznie zlikwidował pierwszy rząd PiS, który nie potrafił ich sprywatyzować, mimo zapowiadania o pozyskiwaniu już-już kolejnych inwestorów. Poprzednie rząd wpompowały w stocznie duże pieniądze, ale te pożyczki miał zwrócić nowy właściciel. Pretensje do Kaczyńskiego, bo to on zlikwidował stocznie.
  • Adam 2020-01-22 10:58:21
    Juz raz był taki scenariusz. Jak pierwszy raz PIS doszedł do władzy i zaczęli budować gazoport. Mieli podpisać kontrakt z Qatarem a oni mieli budować w stoczniach statki do przewozu LNG. Najdroższy kontrakt podpisany a stocznie upadły
  • hulajdusza 2020-01-21 23:07:17
    Syzyfowe stocznie. PiS zawsze przed wyborami popycha temat stoczni w górę i opowiada różne banialuki, a po wyborach temat spada w dół... i tak w kółko "syzyfują" tym tematem od lat.
  • Stoczniowiec 2020-01-21 16:08:50
    A portal WNP ochoczo publikuje informacje, zwłaszcza takie, aby postawić w złym świetle, aby podążyć zaufanie do państwa polskiego. A że pochodzä one z nie wiarygodnych źródeł to ich nie obchodzi, tym lepiej dla ich destrukcyjnej polityki. Autor tego artykułu to ekspert jeszcze niższego formatu niż Balcerowicz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.113.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!