PARTNERZY PORTALU

550 km/h koleją po zwykłych torach. Polacy chcą zrewolucjonizować podróże

550 km/h koleją po zwykłych torach. Polacy chcą zrewolucjonizować podróże
Nevomo swoją technologią w pierwszej kolejności chce zrewolucjonizować transport towarowy fot. Nevomo
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 19-11-2022 12:00

Polskie Nevomo chce zrewolucjonizować kolej - technologia MagRail pozwoli na przemieszczanie się pojazdów z prędkością nawet do 550 km/h. Start-up pozyskał właśnie wsparcie jednego z największych inwestorów w branży zielonych innowacji - EIT InnoEnergy.

  • Nevomo, wcześniej znane jako Hyper Poland, chce zrewolucjonizować kolej poprzez technologię kolei magnetycznej MagRail, umożliwiającą podróżowanie z prędkością do 550 km/h. Wszystko dzięki wykorzystaniu lewitacji magnetycznej oraz silnika liniowego na istniejących torach kolejowych.
  • Właśnie pożytkowanie do superszybkiego transportu istniejącej infrastruktury kolejowej jest największym atutem stworzonej i rozwijanej przez Polaków technologii.
  • To rozwiązanie pozwala na jednoczesne działanie zarówno systemu MagRail, jak i konwencjonalnych pociągów - na tych samych liniach.

 

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (25)

Do artykułu: 550 km/h koleją po zwykłych torach. Polacy chcą zrewolucjonizować podróże

  • Tomek 2022-11-21 22:15:52
    Ta firma zmieniła nazwę, bo wszystkie dotacje, które dało się wyciągnąć, zostały wyciągnięte? I zamiast "Hyperloop" zbudowano 100 m standardowego toru kolejowego do prób z zawrotnymi prędkościami rzędu kilkudziesięciu km/godz.? Większość tych startupów powstaje wyłącznie po to, żeby wyciągać publiczne pieniądze.
  • Wojciech 2022-11-21 15:33:52
    Najpierw należałoby popracować nad tym żeby pociągi się nie spóźniały.
  • Krzysztof 2022-11-21 13:45:11
    To zbyt droga technologia i niewiele różni od docelowego Magleva. O wiele taniej byłoby zastąpić poduszkę magnetyczną poduszką powietrzną. Ta propozycja była poważnie rozpatrywana w latach 60 tych we Francji, ale o włos pokonał ją droga poduszka magnetyczna!. Dostosowanie toru kolejowego do poduszkowgo byłoby śmiesznie tanie: wylać beton między szynami i wszystko. Opracowanie "autobusu poduszkowego " nie stanowi dziś żadnego problemu. Napęd mógłby być nawet wodorowy, jeśli trakcja elektryczna nie dostosowałaby się do tych 500 km/h !
  • Tomasz R. 2022-11-21 10:54:08
    Tak Kochanie Polacy ! Inwestowanie w nowoczesne technologie i konkretnych naukowców to zdecydowanie mądrzejsza droga rozwoju niż tonięcie państwa w beznadziejnym socjalu ciągnącym społeczeństwo na dno. Praca, praca i jeszcze raz praca... spokojna, cicha, systematyczna, bezpolityczna.
  • Alina 2022-11-20 23:14:31
    Jeśli kolej 550 km/h ma być po istniejących torach, to nie wiem, czy wszyscy mają świadomość, że linie będą szczelnie obudowane, i nie będzie można ich przekraczać w dotychczasowych miejscach, w tym przez przejazdy i przejścia niestrzeżone. W dużych miastach ruch kolejowy jest już oddzielony od drogowego. Ale w całej reszcie Polski dla pieszych i rowerzystów, dla kierowców też oznacza to kilkunastokilometrowe objazdy, albo jakieś koszmarne kładki bez wind. Przejazdy strzeżone będą zamknięte 5 min. przed przejazdem pociągu. Takie "atrakcje" szykuje PLK wszędzie tam, gdzie mają być pociągi 250 km/h do CPK. Dlatego takie koleje są bez sensu, dopóki nie wybuduje się bezkolizyjnych torów, najlepiej na innym poziomie niż drogi i chodniki. Takie szybkie koleje są budowane na estakadach i prawie zupełnie nie kolidują z normalnym życiem mieszkańców

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.169.3
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!