Incuvo dostanie pieniądze z NCBR na wirtualne ciało

Incuvo dostanie pieniądze z NCBR na wirtualne ciało
Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo Fot. mat. pras.

Incuvo, notowana na NewConnect spółka specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), pozyskała 3,9 mln zł dofinansowania z programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt dotyczy badań nad przeniesieniem ciała człowieka do wirtualnej rzeczywistości. Całkowita wartość konceptu to 6,5 mln zł.

- Cieszymy się, że przy wsparciu NCBR możemy tworzyć ambitne, wielowątkowe i wyjątkowe projekty. Pozyskane dofinansowanie pozwoli nam zrealizować projekt, w którym przeniesiemy do świata VR ludzkie ciało, co jeszcze bardziej zwiększy immersję w tworzonych przez nas grach, co pozytywie wpłynie na nasz rozwój - mówi Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo.

Dofinansowanie dotyczy projektu pt. „Człowiek w rzeczywistości wirtualnej – opracowanie technologii wspierającej przekształcenia i dostosowania nowych i istniejących gier do możliwości wirtualnej rzeczywistości”.

Zobacz także: Stworzyli wirtualny zakład produkcji samochodów. Skanowanie trwało rok

- W realizowanym projekcie chcemy osiągnąć kilka celów. Pierwszym będzie moduł transponowania ciała do rzeczywistości VR, przy czym o ile teraz głównym elementem występującym w VR są ludzkie dłonie, to my chcemy poszerzyć ten obszar. Drugim elementem będzie technologia do odczytywania stanu emocjonalnego gracza na podstawie jego mikroruchów, dzięki czemu gra będzie mogła w naturalny sposób „porozumiewać” się z graczem - dodaje Andrzej Wychowaniec.

Głównym filarem działalności Incuvo jest produkcja gier na urządzenia VR. Aktualnie zespół Incuvo pracuje nad najważniejszym projektem VR-owym - „Green Hell VR”. Jest to gra z gatunku survival, w której zadaniem gracza jest przetrwanie w amazońskiej dżungli. Podczas rozgrywki, zmierzy się on z fizycznym wyczerpaniem, którego objawem będą, m.in. halucynacje. Spółka pracuje też nad trybem kooperacji w „Green Hell VR”. PC-towa wersja Green Hell, autorstwa CreepyJar, od dnia premiery (early access w trzecim kwartale 2018 r.), do maja br. sprzedała się na platformie Steam w nakładzie ponad 2 mln sztuk.

Czytaj również: Polscy producenci gier łączą siły w wirtualnej rzeczywistości

Dotychczas spółka wyprodukowała dwie duże produkcie przeznaczone na VR czyli „Layers of Fear VR” i „Blair Witch VR”. W przyszłości Incuvo ma zamiar poszerzyć działalność o produkcję  własnych gier VR. Autorskie gry mają się opierać na licencji znanych uniwersów.

Firma działa od 2012 roku i ma siedzibę w Katowicach. Większościowym akcjonariuszem studia jest estoński fundusz Blite Fund.

 

×

SPÓŁKI

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Incuvo dostanie pieniądze z NCBR na wirtualne ciało

  • Jan 2021-10-01 13:46:34
    To są kpiny.. Firmy które wnoszą rzeczywistą wartość rynkową do pkb nie mogą dostać złotówki a tutaj idą miliony złotych na wirtualne ciało. Ktoś dał ewidentnie ciała bo kwalifikuje się to pod grubą kontrolę.
    • Olaf 2021-10-02 09:50:27
      Jeśli wirtualne ciało to powinny być wirtualne pieniądze

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.211.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!