PARTNERZY PORTALU

NCBiR dofinansuje projekt e-commerce firmy Mobee Dick

NCBiR dofinansuje projekt e-commerce firmy Mobee Dick
fot. Shutterstock

Mobee Dick, firma projektowo-badawcza działająca na rynku produktów i usług cyfrowych, stworzy narzędzie umożliwiające automatyczną analizę UX serwisów e-commerce. Na realizację tego projektu otrzymała blisko 2,2 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Narzędzie roboczo nazwane Mobee Usability Model, w skrócie MUM, skierowane będzie przede wszystkim do przedsiębiorców sektora e-commerce. Za jego pomocą przedsiębiorca będzie mógł zbadać użyteczność swojego serwisu. Algorytm zidentyfikuje miejsca wymagające optymalizacji i podpowie, jak skorygować elementy zaniżające wyniki biznesowe.

- Dla naszej firmy to pierwszy taki projekt-badawczo rozwojowy. Ma on dla nas znaczenie strategiczne, dzięki któremu zautomatyzujemy część pracy naszego zespołu badawczego. Zyskany dzięki temu czas przeznaczymy na rozwój kompetencji w kolejnych obszarach - mówi Monika Mikowska, CEO Mobee Dick.

Narzędzie ma analizować zachowania użytkowników na stronach internetowych. Przedsiębiorca dowie się m. in.,  jakie elementy jego strony internetowej sprawiają, że użytkownicy porzucają koszyk lub nie finalizują sprzedaży online.

Projekt zakłada opracowanie autorskiej metodologii służącej ocenie UX (user experience - badanie użyteczności serwisów i stron internetowych), a także innowacyjnego algorytmu.

- Zrobiliśmy przegląd literatury naukowej i analizę opublikowanych modeli analizy UX, dodatkowo realizujemy eksploracyjne badania z klientami e-commerce. Poznajemy opinie, reakcje i zachowania użytkowników w różnych sklepach internetowych, dzięki którym weryfikujemy, jakie z ich punktu widzenia są istotne cechy i czynniki sklepów internetowych – wyjaśnia Jadwiga Kijak, Head of Research w Mobee Dick. - Najbliższe miesiące to dla naszego zespołu czas intensywnej pracy przekładania zebranych danych i wniosków na autorski model, a następnie przeniesienie go na behawioralne wskaźniki - dodaje.

Narzędzie wygeneruje raport, który pozwoli na szybką korektę elementów obniżających całościowy wynik serwisu internetowego. Według szacunków, dzięki MUM konwersja analizowanego e-commerce w zależności od jakości wdrożenia, branży oraz statusu początkowego może wzrosnąć o minimum 15 proc.

Projekt zostanie zrealizowany w 3 etapach. W pierwszym wypracowany zostanie autorski model i narzędzie do pomiaru UX e-commerców. W drugim narzędzie zostanie zwalidowane na dużej próbie użytkowników i sklepów internetowych. Ostatni etap skupi się na przełożeniu narzędzia na algorytm umożliwiający analizę dużych zbiorów danych.

Mobee Dick to firma projektowo-badawcza, która specjalizuje się w badaniach oraz projektowaniu produktów i usług cyfrowych, budowaniu strategii, wdrażaniu procesów produktowych w organizacjach i konsultingu w doborze efektywnych narzędzi w procesach transformacji cyfrowej.

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: NCBiR dofinansuje projekt e-commerce firmy Mobee Dick

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.146
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
PARTNER MERYTORYCZNY
  • partner serwisu
PARTNER SERWISU
  • partner serwisu
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!