PARTNERZY PORTALU

Pandemia może pomóc start-upom. Trzeba tylko "narobić hałasu"

Pandemia COVID-19 sprowokowała duże cięcia w marketingowych budżetach firm. Zaniedbanie komunikacji to jednak błąd, który osłabia firmę. W czasach kryzysu warto skupić się na wynajdowaniu pomysłów sprzyjających szybkiemu rozgłosowi - i to niskim kosztem, czemu dopomaga większe skupienie biznesu na zdalnej komunikacji i narzędziach cyfrowych. To tylko niektóre z wniosków z webinaru zorganizowanego w ramach Incredible Academy - przedsięwzięcia wspierającego start-upy, którego inicjatorem jest Sebastian Kulczyk.

  • Start-upy takie jak Airbnb, Uber czy Netflix wyrosły na intensywnych działaniach agencji marketingowych.
  • Dziś w cenie jest jakiekolwiek zaczepienie przedmiotu działalności o wątek koronawirusowy. Media stosunkowo łatwo podchwytują tematy ujęte w takim kontekście.
  • Incredible Academy to przedsięwzięcie Sebastiana Kulczyka, którego partnerem są European Tech and Start-up Days - wydarzenie związane z Europejskim Kongresem Gospodarczym.

- Na razie obserwujemy duży spadek wielu aktywności marketingowych, które do tej pory były oczywiste - powiedział Sebastian Hejnowski, współtwórca MSL, największej agencji PR w regionie CEE oraz start-upu Renters.pl, działającego w branży najmu krótkoterminowego.

Skoro ludzie dużo więcej przebywają w domu, to naturalne, że widać duży wzrost oglądalności mediów społecznościowych. Nie oznacza to jednak wcale, że automatycznie zyskali wszyscy działający w nich influencerzy. Są tacy, którzy mają dużo większe zasięgi i tacy, których biznes zupełnie się zatrzymał... Ci, którzy zajmowali się lifestylem i pokazywali, w jakiej są restauracji, hotelu, co akurat jedzą etc., obecnie nagle stracili oczywiście na popularności.

- Influencerzy są bardzo ważną gałęzią naszego biznesu i przekonywanie ich do naszych racji zawsze ma sens - podkreślił Hejnowski.

Czytaj także: Incredible Academy o finansowaniu start-upów. "Będzie trudniej"

Pandemia ukazała, że można dużo prościej, szybciej i skuteczniej komunikować się poprzez narzędzia cyfrowe.

- Konferencje wynikowe spółek, prezentacje produktów odbywają się nagle przez internet. Nawet do premier niektórych samochodów doszło w internecie - zamiast w salonie samochodowym w Genewie. I okazało się, że to działa! To coś, co zmienia rzeczywistość, bo staje się wygodne, w związku z czym podstawowy teraz trend to zwiększenie roli komunikacji cyfrowej i działania zdalnego - zwrócił uwagę Artur Adamowicz, ekspert ds. komunikacji z 20-letnim doświadczeniem na rynku mediów, konsultingu i kreowania wizerunku.

Podkreślił przy tym, że w czasie kryzysu nie powinno się rezygnować z dbałości o komunikację. Jego zdaniem jeśli można sobie wyobrazić ograniczenie wydatków marketingowych, choćby na reklamę czy inne płatne działania, to nie można rezygnować z komunikacji.

- Komunikacja jest potrzebna zawsze... Nie można z niej zrezygnować, tak jak nie można zrezygnować z wizerunku  - stwierdził. - Czy stać nas na to, żebyśmy przestali kontrolować to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani, w jaki sposób się komunikujemy? Już samo to, że spółka jest obecna na rynku, już sprawia, że w jakiś sposób się komunikuje... Brak komunikacji również jest formą budowania wizerunku.

Czytaj również: Start-upy trafiły na wojnę. Akademia Kulczyka podpowiada, jak walczyć

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pandemia może pomóc start-upom. Trzeba tylko "narobić hałasu"

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.97.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!