PARTNERZY PORTALU

Polski start-up przejmuje konkurencję w Europie

Polski start-up przejmuje konkurencję w Europie
LiveKid jest dostawcą cyfrowych usług i produktów dla rodziców, przedszkoli i żłobków Fot. Shutterstock.com

LiveKid, platforma łącząca rodziców z opiekunami w przedszkolach i żłobkach, przejęła spółkę Dinantia - największego konkurenta na rynku hiszpańskim. Tym samym LiveKid staje się liderem w segmencie cyfrowych usług i produktów dla rodziców, przedszkoli i żłobków na tamtejszym rynku.

LiveKid to platforma i aplikacja, która łączy setki tysięcy rodziców i opiekunów, ułatwiając opiekę nad dziećmi w przedszkolach i żłobkach oraz zarządzanie placówkami edukacyjnymi tysiącom dyrektorów.

Teraz LiveKid przejmuje Dinantia - największego konkurenta w Hiszpanii.

- W wyniku akwizycji w Polsce powstaje globalny lider cyfrowych usług dla przedszkoli i żłobków oraz największa w Europie platforma do wymiany informacji dla rodziców i opiekunów. Już teraz LiveKid obsługuje miesięcznie ponad 250 tys. użytkowników w Europie i Ameryce Południowej, a wartość transakcji dokonywanych za pośrednictwem platformy to ponad 350 mln złotych rocznie - podała spółka.

Szacowana wartość transakcji wraz z wykupem końcowym to kilkanaście milionów złotych. Na rynkach hiszpańskojęzycznych LiveKid będzie teraz dostępny pod marką Dinantia.

- Przyglądaliśmy się wielu firmom na rynku hiszpańskim. O zakupie Dinantia zadecydowało kilka czynników: wielkość firmy, rozbudowana baza klientów, zdrowa rentowność i zyskowność naszego dotychczasowego konkurenta - wyjaśnia Jakub Pawelski, założyciel i szef LiveKid.

- To trzecie przejęcie, którego dokonaliśmy w ciągu niespełna dwóch lat, zamykając transakcję w rekordowym tempie 5 miesięcy. Kolejne akwizycje wkrótce - dodaje.

Przejęcie hiszpańskiego gracza to kolejny ważny krok w rozwoju LiveKid, po zeszłorocznej rundzie 9 mln zł w 2021 r. oraz po przejęciu w 2020 r. polsko-kanadyjskiego Baby Managera - mobilnego dziennika dziecka oraz Przedszkolowo.pl - największej bazy przedszkoli w Polsce.

Firma aktualnie skupia się na działaniach, które mają ugruntować jej pozycję lidera na rynku hiszpańskim po przejęciu konkurencji. W perspektywie kolejnych miesięcy LiveKid planuje dalszą ekspansję i podbój rynku w Meksyku, gdzie ma już pierwszych klientów. W planach firma ma kolejne akwizycje.

- Jesteśmy rentowną organizacją, więc nie myśleliśmy o kolejnych rundach w najbliższym czasie. Po przeprowadzeniu przejęcia w Hiszpanii, widzimy spory potencjał do dalszych działań. Nie wykluczamy więc kolejnych rund, rozglądamy się aktualnie za odpowiednim partnerem finansowym, z którym będziemy mogli odważnie myśleć o skonsolidowaniu całego rynku europejskiego - dodaje Jakub Pawelski. 

 

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polski start-up przejmuje konkurencję w Europie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.200.171.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!