Polski start-up Sandis, dostarczający aplikacje wspomagające sprzedaż produktów ubezpieczeniowych, rozpoczyna działalność w Tajlandii i Chile. Spółka dostała wsparcie ponad 700 tys. zł dofinansowania z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
W 2023 r. i w kolejnych latach firma chce koncentrować się na Azji i Ameryce Południowej. Sandis jest częścią grupy Wagas, która prowadzi swoją działalność na wielu rynkach europejskich oraz w Chile.
W ocenie firmy, Tajlandia i Chile to rynki o ogromnym potencjale w obszarze digitalizacja i rozwój cyfrowej dystrybucji ubezpieczeń. Ponadto kraje te stanowić będą dla spółki przyczółek na ogromnie rozwijających się rynkach Azji i Ameryki Południowej.
Model biznesowy zakłada współpracę z integratorami i firmami konsultingowymi z doświadczeniem w sektorze ubezpieczeń w Tajlandii i Chile, które mogą pełnić rolę partnerów dla start-upu.
- W grudniu i styczniu rozpoczęliśmy już rozmowy z potencjalnymi partnerami w Tajlandii. Korzystamy również ze wsparcia lokalnego biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, działającego w Bangkoku w zakresie poszukiwania lokalnych podwykonawców i partnerów. Planujemy też bliską współpracę z innymi polskimi insurtechami, chcąc oferować na nowych rynkach szereg usług komplementarnych - mówi Marcin Bobruk, założyciel i szef Sandisa.
Sandis dostarcza oparte na chmurze rozwiązanie, które umożliwiają firmom sektora ubezpieczeń budowanie nowoczesnych, cyfrowych kanałów dystrybucji bez konieczności tworzenia własnej struktury IT czy budowania rozwiązań od podstaw.
Firma kieruje swoją ofertę głównie do średnich i dużych pośredników oraz brokerów, a także małych i średnich zakładów ubezpieczeń. Produkty firmy koncentrują się na optymalizacji procesów sprzedaży i oferowane są w modelu SaaS (Software as a Service).