PARTNERZY PORTALU

Znane marki znikają z rynku. Także w Polsce

W 2019 roku upadła m.in. polska marka elektroniki made in China. Fot. Shutterstock, Inc.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Paweł Szygulski
    Paweł Szygulski
  • Dodano: 31-01-2020 06:02

Apple i Samsung notują rekordy sprzedaży smartfonów. Microsoft w poprzednim kwartale zwiększył przychody w tempie dwucyfrowym, wartość Tesli przekracza już 100 mld dolarów. Branża cyfrowa i technologiczna korzysta z dobrej koniunktury, bo zapotrzebowanie na jej sprzęt i usługi stale rośnie. Nie wszyscy mogą jednak mówić o sukcesie, a ostatni rok przyniósł też liczne przykłady zupełnych porażek. Także na rynku polskim.

  • Rok 2019 przyniósł upadek firmy, która przez 30 lat informatyzowała Polskę.
  • Z rynku polskiego znika również duża wypożyczalnia samochodów elektrycznych oraz portal do zamawiania jedzenia.
  • Nie skorzystamy też już z aplikacji, która miała być polskim Tinderem rekrutacji.
Popularną formą rozpoczynania działalności gospodarczej są dziś start-upy. Zasilane państwowymi dotacjami i działające przede wszystkim w cyfrowym świecie wielu młodym ludziom jawią się jako trampoliny wynoszące w świat wielkiego biznesu.

Co dziesiąty polski start-up wierzy, że zostanie jednorożcem, czyli osiągnie kapitalizację 1 miliarda dolarów - wynika z najnowszego raportu „The Polish Tech Scene. 5 years” opracowanego przez Fundację Startup Poland. Państwowe wsparcie często daje złudzenie, że prowadzenie działalności gospodarczej jest proste. Problem zaczyna pojawiać się wtedy, gdy trzeba utrzymać działalność dzięki komercyjnym środkom.

Widać to zresztą w oficjalnych statystykach. Według danych GUS za 2018 rok niemal 34 proc. nowych biznesów nie przetrwało na rynku nawet jednego roku. Kolejne 20 proc. nie wytrzymuje zwykle na rynku 2,5 roku działalności.

Co prawda technologie cyfrowe dają dziś spore szanse na szybkie zaistnienie nie tylko na rynku krajowym, ale wręcz globalnym, to jednak nie dają żadnej gwarancji utrzymania działalności. Przekonują się zresztą regularnie o tym nie tylko start-upy, ale i duże, dojrzałe firmy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Znane marki znikają z rynku. Także w Polsce

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.14.135
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!