PARTNERZY PORTALU

Regionalne Property Forum - Łódź 2015

Łódź  •  17 listopada 2015

Prelegenci



A


B

  • Janusz Baranowski

    Janusz Baranowski

    Pełnomocnik Marszałka ds. Eksporterów i Importerów, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
    Janusz Baranowski
    Janusz Baranowski, ur. 12.04.1955 r. Wykształcenie wyższe, absolwent PŁ. Praca: 1980-2004 r. praca w przemyśle na kierowniczych stanowiskach, ŁZPS "Skogar", Edbol, Pollena-Ewa 2010-2013 Dyrektor Departamentu ds. Przedsiębiorczości Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Obecnie Pełnomocnik Marszałka Województwa Łódzkiego ds. Inwestorów i Eksporterów.
  • Małgorzata Burzec-Lewandowska

    Małgorzata Burzec-Lewandowska

    redaktor naczelna, Propertydesign.pl, zastępca redaktora naczelnego, Propertynews.pl
  • Piotr Bzowski

    Piotr Bzowski

    Leasing & Development Director, P3 Logistic Parks
    Piotr Bzowski

    Piotr Bzowski jest dyrektorem ds. Najmu i Rozwoju w P3 Logistic Parks w Polsce. Przed rozpoczęciem pracy w P3 w kwietniu 2010 r., był Menadżerem ds. Najmu w Europolis oraz ProLogis w Polsce. Wcześniej pracował także dla DTZ, gdzie specjalizował się w rynku logistycznym i przemysłowym. Piotr zdobył dziewięcioletnie doświadczenie w dziedzinie nieruchomości pracując z takimi firmami deweloperskimi jak: Prologis, SEGRO, Panattoni, Europolis oraz z dużymi najemcami firmowymi, w tym: Saint Gobain, JYSK, IKEA, FM Logistics, Rossmann, DHL, IDL, ND, CEVA. Piotr posiada tytuł magistra ekonomii uzyskany na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, jak i ukończone studia podyplomowe na kierunku Wycena i Zarządzanie Nieruchomościami na Uniwersytecie Sheffield Hallam w Wielkiej Brytanii oraz Wycena Nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. 


C

  • Marek Cieślak

    Marek Cieślak

    Wiceprezydent Miasta Łódź w latach 2011-2015, Prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w latach 2006-2011, Prezes Łódzkiego Regionalnego Parku Naukowo-Technologicznego Sp. z o.o.
    Marek Cieślak
  • Agnieszka Ciupak

    Agnieszka Ciupak

    Head of Office Leasing, Griffin Real Estate
    Agnieszka Ciupak
    Agnieszka Ciupak odpowiada za budowanie strategii najmu oraz tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej Grupy. Jej główne zadanie to zarządzanie wynajmem powierzchni biurowych całego portfolio Griffin Real Estate. Należą do niego m.in. Hala Koszyki, Bliski Center i Nordic Park w Warszawie, Green Horizon w Łodzi czy Centrum Biurowe Lubicz w Krakowie. Z branżą nieruchomości związana jest od 1998 roku. Ma doświadczenie w zarządzaniu projektami wynajmu nieruchomości na terenie całej Polski. Pełniła funkcje Dyrektora ds. Wynajmu Powierzchni Biurowych w firmie Globe Trade Centre S.A., gdzie odpowiadała za wynajem całego portfolio biurowego firmy. Wcześniej była odpowiedzialna za koordynację procesu najmu powierzchni biurowych i handlowych oraz tworzenie i wdrażanie strategii marketingowej w firmie UBM Polska sp. z o.o. Z wykształcenia ekonomistka, studiowała m.in. w Szkole Głównej Handlowej oraz w Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie, a także na Uniwersytecie Śląskim.

G

  • Jakub Garstka

    Jakub Garstka

    Pełnomocnik Zarządu ds. Logistyki, Hatrans Logistics Sp. z o.o.
  • Władysław Grochowski

    Władysław Grochowski

    prezes zarządu, Arche Sp. z o.o.
    Władysław Grochowski

    Prezes i współwłaściciel rodzinnej firmy deweloperskiej Arche, która przerodziła się w Grupę Arche. Absolwent szkoły filmowej, hodowca danieli. Urodzony optymista kochający ludzi i świat.

    Tworzy polską sieć hoteli głownie w obiektach zabytkowych. Ostatnio otworzył Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim.

    Marzy się mu sieć hoteli – jeśli nie największych, to najbardziej oryginalnych. Przez życie prowadzi go zasada, aby nie powielać cudzych pomysłów, dlatego każda inwestycja, której się podejmuje, musi być wyjątkowa.


J

  • Paweł Janicki

    Paweł Janicki

    Key Account Director, FM Polska Sp. z o.o.
    Paweł Janicki
    Absolwent Uniwersytetu w Białymstoku na kierunku ekonomicznym. Po ukończeniu studiów swoją naukę kontynuował na podyplomowym studium „Zarządzania Logistycznego” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Studium Farmakoekonomiki, Marketingu i Prawa Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od początku pracy zawodowej związany z branżą logistyczną, a w szczególności logistyką kontraktową. Pracował m.in w Pekaes na stanowisku Project Managera oraz w Kuehne-Nagel na stanowisku Menedżera ds Projektów i Rozwiązań Logistycznych. Od 2006 roku związany z firmą FM Logistic, gdzie zaczynał swoją karierę jako Starszy Inżynier ds. Procesu, odpowiedzialny za projekty w Europie Centralnej. Kolejnym krokiem rozwoju był dział Customer Care, gdzie na stanowisku dyrektora był odpowiedzialny za utrzymywanie relacji i rozwój powierzonego portfolia klientów. W latach 2009-2011 odpowiedzialny był za uruchomienie i rozwój od podstaw usług dla branży sektora farmaceutycznego w tym m.in. stworzenie i uruchomienie centrum dystrybucyjnego produktów leczniczych, pozyskania licencji niezbędnych do prowadzenia działalności, projekt dystrybucji bezpośredniej, udział w certyfikacji usług magazynowych i dystrybucyjnych w oparciu o GDP i GMP. W chwili obecnej zajmuję się rozwojem i sprzedażą stworzonych rozwiązań dla sektora farmaceutycznego.
  • Robert Jaruga

    Robert Jaruga

    Prezes, Eko-Vit Sp. z o.o.

K

  • Mariusz Kabziński

    Mariusz Kabziński

    Dyrektor, Galeria Olimpia
    Mariusz Kabziński
    Karierę zawodową w branży nieruchomości rozpoczął w 2000 roku na stanowisku administratora Centrum Handlowego ECHO w Bełchatowie, a od 2002 do 2012 roku administrował także Centrum Handlowym Echo w Piotrkowie Trybunalskim, należącym również do portfela Echo Investment. Od 2012 roku pracuje na stanowisku Dyrektora CHR „Galeria Olimpia” w Bełchatowie.
  • Łukasz Kaleciński

    Łukasz Kaleciński

    Dyrektor Regionalny, Skanska Property Poland Sp. z o.o.
    Łukasz Kaleciński
    Łukasz Kaleciński swoją karierę zawodową rozpoczął w 2001 r. Od początku jego pasją jest zarządzanie dużymi i złożonymi projektami inwestycyjnymi. Do zespołu Skanska dołączył w listopadzie 2007 roku. Jako Project Manager odpowiedzialny był za realizację szeregu projektów biurowych w Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu i Warszawie. W latach 2011 – 2015 kierował realizacją biurowców Malta House i Maraton w Poznaniu. W maju 2015 objął funkcję dyrektora regionalnego spółki. Obecnie jest odpowiedzialny za rozwój biznesu deweloperskiego spółki w Poznaniu, Łodzi i Trójmieście.
  • Piotr Karpiński

    Piotr Karpiński

    Director, Head of Retail Asset Services, CBRE Sp. z o.o.
    Piotr Karpiński
    Piotr joined CBRE (in August 2013) as Director and Head of Retail Asset Services Department. Currently Piotr took over the responsibility of leading the Asset Services Department. He also plays the role of Client Relationship Manager for key clients of the managed portfolio and is responsible for coordination and performance of the team, highest level of clients’ satisfaction and best practice solutions. He supervises operational aspects and performance of assets through all the phases of their existence from the take over and “start up” phase till due diligence and disposal of the property. Due to his experience he is also involved in advisory projects for clients of the company. Recently Piotr successfully prepared and opened a 46,000 sq.m. GLA Sukcesja Shopping and Leisure Center located in Łódź. In the past Piotr was holding positions of Head of Retail Property Management Team at Jones Lang LaSalle, Poland. Responsible for the portfolio of retail projects of GLA exceeding 300,000 sq.m., including Mazovia in Płock, Eagle Portfolio of Balmain, Pasaż Świetokrzyski in Kielce, Galeria nad Jeziorem in Konin. Marcredo Centres of Elbfonds. Prior to JLL Piotr was the Head of Retail Property Management Team at King Sturge, Poland, Responsible for the portfolio of retail projects of GLA exceeding 250,000 sq.m., including Galeria Mazovia in Płock, Eagle Portfolio of Balmain. Piotr graduated from Warsaw School of Economics, Finance & Banking. He is the member of Royal Institute of Chartered Surveyors and is holding the Real Estate Manager Licence No. 21368.

Ł

  • Mikołaj Ługowski

    Mikołaj Ługowski

    Dyrektor Zarządzający, Nordea Operations Centre
    Mikołaj Ługowski
    Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, ukończył studia na Wydziałach Marketingu i Zarządzania oraz Rachunkowości i Zarządzania finansami. Jest najwyższej klasy specjalistą w obszarze rachunkowości i zarządzania. Z Nordea Operations Centre jest związany od chwili rozpoczęcia działalności w 2010 roku, a od 2012 roku jest jego Dyrektorem Zarządzającym. Przez lata pracy dla Nordea był odpowiedzialny, między innymi za utworzenie centrum, opracowanie i realizację strategii rozwoju w oparciu o przyjęte wartości marki. Reprezentuje spółkę na polskim rynku i jest odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z inwestorem. Wcześniej pracował jako Operations Manager w spółce Infosys. Włada biegle językiem angielskim, ma ukończone szkolenia z zakresu coachingu, jak również Lean/ Six Sigma Black Belt. Wiodące kompetencje: - Coaching oraz rozwijanie zespołu - Zarządzanie zmianą i wdrażanie nowych procesów - Zarządzanie projektami - Zarządzanie usługami świadczonymi przez zespoły operacyjne - Umiejętności komunikacyjne i prezentacyjne - Zarządzanie relacjami z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.

M

  • Krzysztof Maciaszczyk

    Krzysztof Maciaszczyk

    Prezes Zarządu, Miejska Arena Kultury i Sportu Sp. z o.o.
  • Michał Marzec

    Michał Marzec

    Ekspert
    Michał Marzec
    Absolwent Politechniki Łódzkiej i Warszawskiej oraz Francusko-Amerykańskiego Instytutu Zarządzania (MBA). Od 1994 r. związany z branżą lotniczą. Dyrektor i Prezes Zarządu Portu Lotniczego w Łodzi, współzałożyciel i członek Zarządu Regionalnych Portów Lotniczych oraz zespołów branżowych przy Ministrze Transportu. W latach 2008 - 2014 Naczelny Dyrektor P. P. „Porty Lotnicze” i Dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie. Posiada uprawnienia instruktora ICAO (ochrona transportu lotniczego) i audytora IATA (certyfikacja portów lotniczych). We wrześniu 2008 r. wybrany na Członka Zarządu Europejskiej Rady Lotnisk - ACI Europe, reprezentujący ponad 400 lotnisk z 46 krajów europejskich. W czerwcu 2012r. ponownie wybrany na drugą, trzyletnią kadencję.
  • Andrzej Mękarski

    Andrzej Mękarski

    Prezes Zarządu, Expo-Łódź Sp. z o.o.
    Andrzej Mękarski
    Andrzej Mękarski, absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, Studiów Podyplomowych w zakresie Strategii rozwoju spółek kapitałowych oraz Mini MBA organizowanych przez Polsko-Amerykańskie Centrum Uniwersytetu Łódzkiego i University of Maryland. Udział, m.in. w projektach dotyczących budowy centrów logistycznych w Strykowie i budowy sieci Play w Łodzi. Obecnie, od 2013 roku, Prezes Zarządu Expo-Łódź Sp. z o.o.
  • Bartosz Mierzwiak

    Bartosz Mierzwiak

    Dyrektor Zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią, LogiCor
    Bartosz Mierzwiak
    Bartosz Mierzwiak jest dyrektorem zarządzającym odpowiedzialnym za region Europy Środkowo-Wschodniej w Logicor. Przed dołączeniem do zespołu Logicor we wrześniu 2014 roku, przez cztery lata był związany z Prologis, gdzie zajmował stanowisko szefa odpowiedzialnego za rozwój biznesu w Polsce (Country Manager, Poland). Zanim dołączył do Prologis i na kolejne lata związał się z branżą powierzchni magazynowych, pracował przez prawie 8 lat w Jones Lang LaSalle, gdzie był odpowiedzialny za wynajem powierzchni biurowych w Polsce, doradzając najemcom, deweloperom i inwestorom. Bartosz jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Paweł Milcarz

    Paweł Milcarz

    Starszy Manager ds. Wynajmu, Echo Investment SA
    Paweł Milcarz
    Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku administracja. Ukończył studia podyplomowe - Rachunkowość i Rewizja Finansowa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Zarządzanie finansami w Wyższej Szkole Handlowej w Kielcach. Z Echo Investment związany od 2013 roku. Obecnie zajmuje się koordynacją komercjalizacji inwestycji biurowych realizowanych w Warszawie i Łodzi.
  • Janusz Mitulski

    Janusz Mitulski

    Dyrektor ds. Rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, Sieć Marriott International
    Janusz Mitulski
  • Sławomir Murawski

    Sławomir Murawski

    Dyrektor, Centrum Handlowego Manufaktura
    Sławomir Murawski
    Ukończył zarządzanie na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz studia podyplomowe w zakresie rachunkowości i kontroli finansów. Posiada też dyplom z zarządzania paryskiej Ecole Centrale. Swoją karierę rozpoczął od współpracy z Wica Scandynawian. Od 1999 roku jest związany z firmą Apsys. Debiutował w centrum Korona we Wrocławiu. Po przeniesieniu do Łodzi dyrektorował Tulipanem i Pasażem Łódzkim. W 2004 r. objął stanowisko dyrektora operacyjnego Manufaktury. Od kwietnia 2008 r. jest Dyrektorem Manufaktury.

P

  • Robert Posytek

    Robert Posytek

    redaktor naczelny, Propertynews.pl, zastępca redaktora naczelnego, Propertydesign.pl
  • Adam Pustelnik

    Adam Pustelnik

    Dyrektor, Biuro Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą, Urząd Miasta Łodzi
    Adam Pustelnik

    Absolwent prawa i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Łódzkim oraz Europejskiej Akademii Dyplomacji. Obecnie Dyrektor Biura Obsługi Inwestora i Współpracy z Zagranicą w Urzędzie Miasta Łodzi, uprzednio pracował w Ministerstwie Sportu i Turystki, Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej oraz prowadził własną działalność gospodarczą. Specjalizuje się w sferze międzynarodowych stosunków politycznych oraz tematyce prawnomiędzynarodowej.


R

  • Arkadiusz Rudzki

    Arkadiusz Rudzki

    dyrektor zarządzający, Skanska Property Poland
    Arkadiusz Rudzki

    Arkadiusz Rudzki posiada wieloletnie doświadczenie na rynku nieruchomości, które zdobywał pracując dla wiodących instytucji finansowych, firm doradczych oraz funduszy private equity związanych bezpośrednio z tym sektorem.

    Do zespołu Skanska Property Poland dołączył w 2012 r., obejmując funkcję dyrektora ds. wynajmu i zarządzania wartością budynków. Do końca 2015 r. odpowiadał za strategię spółki związaną z wynajmem oraz zarządzaniem nieruchomościami pozostającymi w portfelu firmy. W styczniu 2016 r. objął stanowisko dyrektora zarządzającego Skanska Property Poland. Obecnie odpowiada za strategiczne decyzje dotyczące funkcjonowania biurowej spółki Skanska w Polsce.


S

  • Michał Styś

    Michał Styś

    dyrektor zarządzający, OPG Property Professionals
    Michał Styś

    Od 2006 roku Dyrektor Zarządzający OPG Property Professionals i Wiceprezes grupy OPG, która zarządza aktywami oraz nowymi inwestycjami z sektora nieruchomości komercyjnych, mieszkaniowych oraz mixed-use. Z wykształcenia architekt i urbanista, absolwent Executive MBA University of Illinois Collage of Business i Uniwersytet Warszawski. Swoje 15 letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami i projektowaniu budynków mieszkaniowych, w tym założeń urbanistycznych oraz nieruchomości handlowych, hotelowych i biurowych zdobywał pracując w Finalndii, Irlandii i Polsce. Jest członkiem Fińskiego Towarzystwa Architektury– SAFA oraz posiada licencję architekta w Polsce.


T

  • Beata Troczyńska

    Beata Troczyńska

    Dyrektor ds. Sprzedaży, Spedimex Sp. z o.o.
    Beata Troczyńska
    Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży TSL. Specjalista w zakresie zarządzania i organizowania procesów dla łańcucha dostaw. Obecnie, jako dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, współuczestniczy w projektowaniu i wdrażaniu konceptów logistycznych dla strategicznych klientów spółki, a także odpowiada za strategię marketingową. Przez ponad 11 lat związana ze spółką Spedimex, gdzie pracowała kolejno w obszarze spedycji, logistyki kontraktowej oraz sprzedaży i marketingu. Absolwentka Wydziału Ekonomiczno - Socjologicznego UŁ, studiów podyplomowych z zakresu zarzadzania i marketingu UŁ a także Warszawskiej Szkoły Biznesu.

W

  • Marcin Włodarczyk

    Marcin Włodarczyk

    Dyrektor Regionalny, Colliers International
    Marcin Włodarczyk
    Jest licencjonowanym doradcą rynku nieruchomości komercyjnych, specjalistą w zakresie reprezentacji najemców z branży nowoczesnych usług outsourcingowych dla biznesu, przemysłu i logistyki, jak również deweloperów. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. pełniąc przez 7 lat funkcję dyrektora Departamentu Obsługi Inwestorów w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej S.A. W latach 2013 i 2014 kierował Biurem Obsługi Inwestora w Urzędzie Miasta Łodzi, zajmującym się wsparciem inwestorów, promocją proinwestycyjną Łodzi oraz organizacją wydarzeń branżowych.
  • Bartłomiej Wojdak

    Bartłomiej Wojdak

    Dyrektor, Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, UM Łódź
    Bartłomiej Wojdak
    Na początku swojej kariery pracował w Agora SA. Przez ponad 11 lat piastował funkcje kierownika działu promocji „Gazety Wyborczej”, najpierw oddziału w Łodzi i Poznania, później kierownika Regionu Centrum. Początkowo organizował eventy, wspomagał sprzedaż, kreował kampanie promocyjne w mediach elektronicznych i na outdoorze. Następnie odpowiadał za kontrolę formatu promocyjnego, maksymalizację efektu wizerunkowego i sprzedażowego „Gazety Wyborczej”. Twórca ośmiu książek z serii Spacerownik. Uhonorowany tytułem Wybitnego Pracownika Gazety Wyborczej. Od blisko trzech lat dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi. W tym czasie m.in. rozpoczął wdrażanie nowej strategii promocyjnej Miasta - Łódź Centrum Przemysłów Kreatywnych, wyłonił i wdraża nowe logo Łódź Kreuje, pozyskał środki europejskie na realizacje sześciu kluczowych projektów promocyjnych, skonsolidował i zoptymalizował działania promocyjne Urzędu. W październiku tego roku zainicjował powstanie łódzkiego Convention Bureau. Od zawsze mieszka w Łodzi. Zakochany w koszykówce do tego stopnia że w 2013 r. został Prezesem Łódzkiego Związku Koszykówki.
  • Hubert Wojtera

    Hubert Wojtera

    Senior Negocjator, Rynek Polski Centralnej, Axi Immo Group Sp. z o.o.
    Hubert Wojtera
    Hubert Wojtera w AXI IMMO odpowiedzialny jest za doradztwo w zakresie wynajmu powierzchni magazynowych i produkcyjnych w regionie Polski Centralnej i Wrocławia. Posiada ponad 6-letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości komercyjnych, karierę zaczynał w dziele gruntów, gdzie zajmował się zakupami i sprzedażą działek inwestycyjnych. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i stypendystą Asian Instytut of Management na Filipinach. W AXI IMMO doradzał m.in. takim firmom, jak: Spedimex, Uni Truck, CokoWerk, Pyroll, Lightinthebox, Delta City i wielu innym.
  • Artur Wojtkiewicz

    Artur Wojtkiewicz

    Venture Partner-Head of Technical Team, Griffin Real Estate
    Artur Wojtkiewicz
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!