PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Relacja z konferencji STACJA PALIW 2005 - PALIWA PŁYNNE I GAZOWE 2005"

 •  4 maja 2005

4 maja odbyła się konferencja „STACJA PALIW 2005 – PALIWA PŁYNNE I GAZOWE 2005”. Przedstawiamy relację z konferencji, galerię zdjęć oraz prezentacje wykorzystywane przez panelistów.

Orlen i Lotos o planach na rynku detalicznym

Orlen w czwartym kwartale tego roku chce mieć trzydzieści stacji pod jeszcze nie znaną nową marką „B” - zapowiedział podczas konferencji "Stacja Paliw" 4 maja wiceprezes PKN Orlen Wojciech Heydel. Grupa Lotos do końca tego roku planuje zakończyć zmianę logo (na markę Lotos) na 74 własnych stacjach. Na razie GL odkłada jednak na przyszłość opracowanie strategii, która doprowadzi do ujednolicenia marki wszystkich (własnych i partnerskich) stacji GL. Wiceprezes GL Wojciech Kowlaczyk mówił jednak w Warszawie, że docelowo sieć stacji Grupy ma funkcjonować wyłącznie pod marką Lotos.

Przyporządkowanie orlenowskich stacji do dwóch marek : "premium" (czyli
Orlen) albo do nowej marki "ekonomicznej" będzie trwało około czterech lat - wynika z wypowiedzi wiceprezesa Haydla. Po 2009 z rynku powinny zniknąć ostatnie "niebieskie" stacje Petrochemii Płock. Grupa Lotos zaplanowała inwestycje w sieć stacji do 2009 roku - do tego roku GL wyda na rozwój sieci detalicznej 500 mln zł. W 2007 roku GL chce mieć 150 stacji własnych i 250 partnerskich. Dzisiaj Grupa ma łącznie 352 stacje, w tym 74 stacje własne.

Konferencję "Stacja Paliw", która towarzyszyła targom o tej samej nazwie, współorganizowały Polska Izba Paliw Płynnych i "Nowy Przemysł".

*

W pierwszym kwartale tego roku Orlen miał około 27 proc. udziału w rynku detalicznej sprzedaży paliw (w całym 2004 roku niespełna 29 proc.). Grupa Lotos szacuje swój udział w sprzedaży detalicznej na 6 do 6,5 proc.

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.