PARTNERZY PORTALU

10 proc. wzrost na polskim rynku przesyłek kurierskich w 2015 r.

Fot. Fotolia

10 proc. wzrost o łącznej wartości 4,5 mld zł odnotowano na polskim rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w 2015 r. - wynika ze środowego raportu PwC. Eksperci szacują, że w br. wartość rynku KEP osiągnie 5,1 mld zł, a wzrost wyniesie 14 proc.

W środę na konferencji prasowej w Warszawie firma PwC zaprezentowała raport "Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce do 2018 roku".

Według danych na wzrost poziomu przychodów na polskim rynku KEP w latach 2011-2015 wpływały przede wszystkim ogólny rozwój gospodarczy Polski oraz większy niż dotychczas eksport (szczególnie do krajów europejskich). Nie bez znaczenia była także branża e-commerce, generująca coraz większą liczbę przesyłek.

Całkowita wartość szacowanych przychodów na polskim rynku KEP wyniosła w 2015 roku 4,5 mld złotych i była o 32 proc. wyższa niż w 2011 r. - wynika z raportu. Jak wskazują eksperci, większą dynamiką wzrostu przychodów cechowały się usługi międzynarodowe (szczególnie ekonomiczne) niż usługi krajowe. PwC wskazuje, że powodem był znaczący wzrost wolumenu międzynarodowego oraz panująca na rynku krajowym presja cenowa.

Eksperci PwC zwracają uwagę, że rok 2015 był kolejnym rokiem, kiedy liczba przesyłek nadawanych do lub przez osoby prywatne stanowiła ponad połowę całego rynku krajowych paczek - 56 proc., podczas gdy w 2011 r. była na poziomie 47 proc. Zdaniem PwC, zmiana ta była wynikiem szybko rozwijającego się rynku e-commerce, który generuje dużo większą liczbę przesyłek wysyłanych do osób prywatnych oraz nadawanych przez te osoby.

Eksperci przewidują, że w kolejnych latach rozwijająca się branży e-commerce oraz wzrost eksportu spowodują, że polski rynek KEP będzie "na dużym plusie". Z prognoz PwC wynika, że w latach 2016-2018 wzrost przychodów rynku KEP w Polsce będzie na poziomie 12 proc. r/r, a wartość rynku osiągnie 6,4 mld złotych w 2018 r. Oznacza to ok. 440 mln paczek w 2016 r., gdzie w 2015 r. było ich 313 mln.

Na większy rozwój wartości rynku KEP w Polsce będzie mieć wpływ prognozowana przez PwC mniejsza presja cenowa w kraju. Na rynku usług międzynarodowych przewidywany jest spadek średniej ceny paczki w najbliższych latach. Jak dodaje PwC, w kolejnych latach operatorzy KEP położą większy nacisk na wdrożenie zaawansowanych narzędzi technologicznych, co pomoże w zbudowaniu najbardziej efektywnego modelu dostarczania przesyłek.

W raporcie analizie poddano także 3 sektory rynku: B2B, B2C oraz C2X. W 2015 r. segment B2B (segment relacji między firmami, ang. Business to Business) stanowił 55 proc. przychodu oraz 45 proc. wolumenu całego rynku KEP. W 2011 r. wskaźniki te były na poziomie odpowiednio 60 proc. i 54 proc.

Z kolei segment B2C (sektor relacji występujących pomiędzy firmą a klientem końcowym, ang. business-to-consumer) stanowi 35 proc. przychodu oraz 46 proc. wolumenu tego rynku (w 2011 r. odpowiednio 28 proc. i 37 proc.). Ostatni segment, C2X (przesyłki nadane przez osoby prywatne) w 2015 r. stanowił 10 proc. przychodów i 8 proc. wolumenu rynku KEP w Polsce (w 2011 odpowiednio 12 proc. i 9 proc.).

×

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 10 proc. wzrost na polskim rynku przesyłek kurierskich w 2015 r.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.238.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!