PARTNERZY PORTALU

550 km/h koleją po zwykłych torach. Polacy chcą zrewolucjonizować podróże

550 km/h koleją po zwykłych torach. Polacy chcą zrewolucjonizować podróże
Nevomo swoją technologią w pierwszej kolejności chce zrewolucjonizować transport towarowy fot. Nevomo
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Aleksandra Helbin
    Aleksandra Helbin
  • Dodano: 19-11-2022 12:00

Polskie Nevomo chce zrewolucjonizować kolej - technologia MagRail pozwoli na przemieszczanie się pojazdów z prędkością nawet do 550 km/h. Start-up pozyskał właśnie wsparcie jednego z największych inwestorów w branży zielonych innowacji - EIT InnoEnergy.

  • Nevomo, wcześniej znane jako Hyper Poland, chce zrewolucjonizować kolej poprzez technologię kolei magnetycznej MagRail, umożliwiającą podróżowanie z prędkością do 550 km/h. Wszystko dzięki wykorzystaniu lewitacji magnetycznej oraz silnika liniowego na istniejących torach kolejowych.
  • Właśnie pożytkowanie do superszybkiego transportu istniejącej infrastruktury kolejowej jest największym atutem stworzonej i rozwijanej przez Polaków technologii.
  • To rozwiązanie pozwala na jednoczesne działanie zarówno systemu MagRail, jak i konwencjonalnych pociągów - na tych samych liniach.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (25)

Do artykułu: 550 km/h koleją po zwykłych torach. Polacy chcą zrewolucjonizować podróże

  • Tomek 2022-11-21 22:15:52
    Ta firma zmieniła nazwę, bo wszystkie dotacje, które dało się wyciągnąć, zostały wyciągnięte? I zamiast "Hyperloop" zbudowano 100 m standardowego toru kolejowego do prób z zawrotnymi prędkościami rzędu kilkudziesięciu km/godz.? Większość tych startupów powstaje wyłącznie po to, żeby wyciągać publiczne pieniądze.
  • Wojciech 2022-11-21 15:33:52
    Najpierw należałoby popracować nad tym żeby pociągi się nie spóźniały.
  • Krzysztof 2022-11-21 13:45:11
    To zbyt droga technologia i niewiele różni od docelowego Magleva. O wiele taniej byłoby zastąpić poduszkę magnetyczną poduszką powietrzną. Ta propozycja była poważnie rozpatrywana w latach 60 tych we Francji, ale o włos pokonał ją droga poduszka magnetyczna!. Dostosowanie toru kolejowego do poduszkowgo byłoby śmiesznie tanie: wylać beton między szynami i wszystko. Opracowanie "autobusu poduszkowego " nie stanowi dziś żadnego problemu. Napęd mógłby być nawet wodorowy, jeśli trakcja elektryczna nie dostosowałaby się do tych 500 km/h !
  • Tomasz R. 2022-11-21 10:54:08
    Tak Kochanie Polacy ! Inwestowanie w nowoczesne technologie i konkretnych naukowców to zdecydowanie mądrzejsza droga rozwoju niż tonięcie państwa w beznadziejnym socjalu ciągnącym społeczeństwo na dno. Praca, praca i jeszcze raz praca... spokojna, cicha, systematyczna, bezpolityczna.
  • Alina 2022-11-20 23:14:31
    Jeśli kolej 550 km/h ma być po istniejących torach, to nie wiem, czy wszyscy mają świadomość, że linie będą szczelnie obudowane, i nie będzie można ich przekraczać w dotychczasowych miejscach, w tym przez przejazdy i przejścia niestrzeżone. W dużych miastach ruch kolejowy jest już oddzielony od drogowego. Ale w całej reszcie Polski dla pieszych i rowerzystów, dla kierowców też oznacza to kilkunastokilometrowe objazdy, albo jakieś koszmarne kładki bez wind. Przejazdy strzeżone będą zamknięte 5 min. przed przejazdem pociągu. Takie "atrakcje" szykuje PLK wszędzie tam, gdzie mają być pociągi 250 km/h do CPK. Dlatego takie koleje są bez sensu, dopóki nie wybuduje się bezkolizyjnych torów, najlepiej na innym poziomie niż drogi i chodniki. Takie szybkie koleje są budowane na estakadach i prawie zupełnie nie kolidują z normalnym życiem mieszkańców

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.121.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!