Airbus idzie w wodór. Pierwsze samoloty w 2035 roku

Airbus idzie w wodór. Pierwsze samoloty w 2035 roku
Wodór nie jest jedyną alternatywą dla Airbusa. Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Tomasz Wolf
    Tomasz Wolf
  • Dodano: 27-09-2021 13:08

Airbus chce do 2035 roku opracować samolot napędzany wodorem. Na początku tego roku firma przedstawiła trzy studia koncepcyjne jego konstrukcji. Przestawienie z produkcji samolotów na paliwo naftowe na modele stosujące paliwo wodorowe nigdy wcześniej nie miało miejsca.

  • Airbus, europejskie konsorcjum zajmujące się produkcją samolotów, w 2035 roku, czyli już za 14 lat, chce wprowadzić na rynek samolot wodorowy. Grupa chce napędzać transformację energetyczną i przyczynić się do ochrony klimatu.
  • - Patrzymy na ciekły wodór jako obiecujące rozwiązanie, ale pracujemy również nad tzw. zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF), którego będziemy potrzebować na trasach długodystansowych – wyjaśnia Sabine Klauke, dyrektor ds. technologii Airbusa.
  • W UE podjęto niedawno decyzję o wprowadzeniu obowiązkowych kwot dla linii lotniczych na wykorzystanie pewnej ilości paliw zrównoważonych, a rząd USA planuje wielomiliardowe inwestycje w rozwój mocy produkcyjnych tego typu paliw.
Airbus, europejskie konsorcjum zajmujące się produkcją samolotów, w 2035 roku, czyli już za 14 lat, chce wprowadzić na rynek samolot wodorowy. Grupa chce napędzać transformację energetyczną i przyczynić się do ochrony klimatu.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Airbus idzie w wodór. Pierwsze samoloty w 2035 roku

  • Miroo 2021-09-27 15:22:46
    Airbus niech sobie odpuści - nie ma takiego silnika jeszcze na świecie - Airbus jest producentem samolotów a nie silników... najpierw musi zamówić odpowiednio mocny silnik na wodór u producentów silników - jak taki powstanie niech wtedy dopiero zacznie projektować kształt samolotu uwzględniając ograniczenia konstrukcyjne związane z trudnymi zbiornikami paliwa z takim napędem...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.136.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!