Airbus wykorzysta A380 Superjumbo do przetestowania swojego pierwszego układu napędowego wykorzystującego wodór. Samolot pasażerski napędzany paliwem wodorowym ma wejść do użytku w 2035 roku. Pierwszy tego rodzaju zmodyfikowany odrzutowiec zachowa cztery konwencjonalne turbiny, a piąty napęd, czyli silnik przystosowany do wykorzystania wodoru, zostanie zamontowany w tylnej części kadłuba.
- Airbus współpracuje z producentem silników CFM International - wspólnym przedsięwzięciem części lotniczej General Electric i francuskiego Safranu - nad samolotem testowym, który będzie zawierał zmodyfikowaną wersję używanego silnika.
- Rywal Airbusa, Boeing, testuje wodorowe ogniwa paliwowe na bezpilotowym, wojskowym dronie ScanEagle3, jednocześnie wyrażając sceptycyzm wobec celu założonego na 2035 rok dla komercyjnych odrzutowców.
- Pratt & Whitney, oddział należący do Raytheon Technologies i produkujący silniki do samolotów cywilnych i wojskowych, poinformował, że otrzymał fundusze z Departamentu Energii USA na dalsze prace nad napędem wodorowym.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl