PARTNERZY PORTALU

Amazon wejdzie w nowy segment logistyki

Fot. Fotolia

Amazon, amerykańskie przedsiębiorstwo e-handlu i właściciel największej na świecie sieci sklepów elektronicznych ogłosiło, że planuje stworzyć własną sieć transportu morskiego.

To kolejny segment logistyczny, w jaki wejdzie ta grupa, po stworzeniu sieci własnych magazynów, własnego transportu samochodowego (2014 r.) i - od ubiegłego roku - lotniczego.

Przypomnijmy, że jesienią grupa ta przejęła dzierżawę 40 samolotów transportowych.

Decyzja o samodzielnym transporcie morskim wynika m.in. z rosnącej skali obrotów towarowych Amazona z krajami zamorskimi, w tym z Chinami.

Dotychczas korzysta on z pośredników morskich, wynajmując jako operator logistyczny na statkach miejsce (slot) na kontenery.

Ale być może za wejściem w nowy segment logistyki stoi umowa partnerstwa, podpisana na początku stycznia br. przez jego największego konkurenta, chińską grupę Alibaba, z największym na świecie oceanicznym przewoźnikiem kontenerowym Maersk Line (grupa grupa APM-Maersk).

Może to znacząco ograniczyć dostęp do slotów zarówno na statkach Maersk’a, jak i będącego z nim w sojuszu 2M drugiego co do wielkości armatora, MSC.
×

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.24.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!