Amerykanie pozwolili na loty niebezpiecznymi samolotami. Teraz Europa im nie ufa

Amerykanie pozwolili na loty niebezpiecznymi samolotami. Teraz Europa im nie ufa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: Piotr Stefaniak
  • Dodano: 10-09-2019 16:30

Szefowie linii lotniczych, w których flotach są uziemione od wielu miesięcy Boeingi 737 MAX, mają poważne powody do obaw, czy jeszcze w tym roku organy wydające certyfikaty bezpieczeństwa samolotów pozwolą na użytkowanie tych samolotów.

  • Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) prowadzi „własną analizę zmian projektowych B737 MAX wraz z szerszym przeglądem”, niezależnie od amerykańskiej Federalnej Administracji Lotniczej (FAA).
  • Jest to wyraz nieufności EASA, ponieważ FAA certyfikowała dopuszczenie do lotów B-Maksów z wadliwie działającymi czujnikami systemu MCAS. Ponadto Boeing nadal nie przedstawił EASA rozwiązań usunięcia wad, które były powodami dwóch katastrof lotniczych.
  • Polskie linie lotnicze, które kupiły już B-Maksy (LOT i Enter Air) podejmą decyzję o wznowieniu lotów tych samolotów po pozytywnej decyzji EASA.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Amerykanie pozwolili na loty niebezpiecznymi samolotami. Teraz Europa im nie ufa

  • Abers 2019-09-10 23:35:40
    Boeing 727 Max😂😂
  • Janusz Lotnictwa 2019-09-10 21:40:25
    Niestety ale autor podaje złe informacje. MCAS nie może generować siły bo jest systemem... idąc dalej MCAS był jednym z wymogów gdy okazało się że ze względu na nowe silniki trzeba delikatnie ale jednak zmienić ustawienie silnika na skrzydle względem poprzednika z NG CFM56-7B. Spowodowało to generowanie dodatkowej siły nośnej i tendencję do "zadzierania nosa" w górę a nie w dół... A MCAS ciągnął w dół a nie w górę.... Jest taki fajny film po angielsku polecam obejrzeć i odpowiednio edytować powyższe błędne info.
  • Lotnik 2019-09-10 20:46:11
    727 max takiego nie widziałem poprawcie tytuł na zdjęciu
  • Zofia 2019-09-10 18:06:07
    Czy w tych dwóch awariach samolotów był ktoś poszkodowany na zdrowiu, czy też tylko samolot był uszkodzony? Bo jeżeli zawiódł tylko jakiś element to można go wymienić i pozwolić samolotom latać bezawaryjnie?
    • LNA 2019-09-10 23:05:44
      Tak, zginęło 346 osób.
  • Zofia 2019-09-10 18:01:57
    Czy w tych dwóch awariach był ktoś stratny na zdrowiu, czy też tylko straty w samolocie? Bo może po drobnej wymianie wadliwego elementu można je bezpiecznie uruchomić?
    • Sławek 2019-09-10 19:00:34
      Może nie jest stratny na zdrowiu bo już nie żyje.
    • Bartek 2019-09-10 19:49:38
      Chodzi o 346 ofiar dwóch katastrof?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.213.63.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!