Bardzo dobra prognoza rozwoju portów i całego Trójmiasta

Bardzo dobra prognoza rozwoju portów i całego Trójmiasta
W Porcie Gdańsk prace zaawansowane są w 85 proc i mają zostać zakończone jesienią. Prowadzi je firma NDI. Fot. Mat. pras. NDI
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AO
  • Dodano: 03-06-2020 15:44

Firma doradcza Cresa Polska rysuje przed deweloperami i najemcami magazynów w Gdańsku i Gdyni świetlaną perspektywę. Inwestycje portowe, modernizacja dostępu kolejowego do portów oraz rozwój infrastruktury drogowej korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk spowodują wzrost znaczenia logistyki morskiej regionu w globalnych łańcuchach dostaw. Jeśli koronawirus okaże się mniej groźny, niż sądzono, nie będzie przeszkód, żeby tak się stało.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Na zwiększenie potencjału portów morskich w Gdańsku i Gdyni ogromny wpływ ma gruntowna przebudowa infrastruktury kolejowej prowadzona przez PKP PLK.
  • Coraz więcej firm wybiera Trójmiasto jako alternatywę do operowania w portach zagranicznych.
  • Magazyny budują najwięksi deweloperzy: Panattoni, 7R, czy Goodman. Dodatkowo władze portów realizują własne inwestycje magazynowo-składowe.
W 2019 roku w Gdańsku przeładowano rekordowe 52 mln ton towarów, z kolei w Gdyni blisko 24 mln. Wyniki za pierwszy kwartał 2020 roku sprawiły, że Gdańsk znalazł się na drugim miejscu w rankingu portów morskich na Bałtyku i to pomimo pandemii Covid-19.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: Bardzo dobra prognoza rozwoju portów i całego Trójmiasta

  • Bart 2020-06-06 22:04:45
    Dla pełnego wykorzystania przyszłego i obecnego potencjału Portu Gdynia niezbędna jest budowa Drogi Czerwonej. Obok inwestycji kolejowych zapewni odpływ towarów z portu. Przy wąskim gardle jakim jest Trasa Kwiatkowskiego nie będzie to możliwe, dlatego też przychylam się do wniosku Tadeo.
  • Tadeo 2020-06-04 11:09:56
    rozbudowa portu zewnętrznego w Gdyni powinna być poprzedzona - jak najpilniej - zbudowaniem alternatywnej drogi do Trasy Kwiatkowskiego, która już teraz ledwie daje radę. Rząd zrobił pierwszy krok zmieniając w 2019 r. ustawę o portach i umożliwił finansowanie centralne znanego rozwiązania - tzw. Drogi Czerwonej. Przekopujemy Mierzeję Wiślaną dla małego portu w Elblągu, budujemy CPK (mega lotnisko) ... czyli rozmach w planach jest ! A co się z dzieje z tym realnym i koniecznym projektem ? Czy redakcja WNP.PL mogłaby zapytać o ten temat? Budowa tej drogi ośmieli operatorów logistycznych do planowania swojej obecności. Zbudowanie portu zewnętrznego + operatorzy = sukces? Ale, bez zbudowanej drogi raczej wątpliwy...
  • Hiob 2020-06-04 07:41:17
    A jak przekopią mierzeję to już w ogóle

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.92.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!