Europejski Kongres Gospodarczy - na żywo

Rynek franczyzy w Polsce • EEC PEOPLE

PRZEJDŹ DO STRONY TRANSMISJI
KATOWICE • MCK
20-22 WRZEŚNIA 2021

Bruksela chce tirów bez diesli

Bruksela chce tirów bez diesli
Elektryczne ciągniki siodłowe są na etapie prototypowania. Dla spalinowego napędu dalekobieżnych ciągników ciężarowych nie rysuje się dziś realna alternatywa. Fot. Mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 16-08-2021 06:00

Branża transportu drogowego nie ma ostatnio szczęścia w wakacje. Latem ubiegłego roku uchwalono pakiet mobilności, który już poważnie odbija się na jej działalności. Teraz z kolei Komisja Europejska w pakiecie Fit for 55 zaproponowała rozwiązania, które mogą zmienić fundamenty jej funkcjonowania, a w negatywnym scenariuszu doprowadzić do jej znacznego okrojenia.

  • Źródłem zmiany jest postulat, aby po roku 2035 wszystkie nowe samochody w Europie nie emitowały CO2.
  • I o ile w przypadku aut osobowych i małych dostawczych można to sobie wyobrazić, o tyle w przypadku tzw. tirów, na których opiera się branża transportu drogowego, wydaje się to bardzo trudne.
  • Jeśli nie nastąpi przełom technologiczny, może być to wręcz niemożliwe. W Polsce mamy prawie 450 tys. spalinowych ciągników siodłowych, a ich elektryfikacja dopiero raczkuje.
14 lipca Komisja Europejska ogłosiła plan przyspieszenia redukcji emisji CO2. Duża część tzw. pakietu Fit for 55 (chodzi o dostosowanie unijnej polityki klimatycznej do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 55 proc. do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 1990 r.) odnosi się do transportu drogowego. Tu emisje, w przeciwieństwie do energetyki, cały czas rosną wraz ze wzrostem liczby samochodów spalinowych.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (28)

Do artykułu: Bruksela chce tirów bez diesli

  • Trogir 2021-08-24 06:36:26
    A Petrobaltic będzie stawiać wiatraki, a ........ będą zawijac w sreberka ........
  • Bonaducci 2021-08-17 21:58:34
    Jeśli nawet wyposażymy ciągnik siodłowy w baterię pozwalająca na zbliżone zasięgi do ciągnika spalinowego, to zmniejszy to jego ładowność o 1/3-1/2. To znaczy, że będzie potrzeba 50-100% więcej ciągników na drogach jak i kierowców. Jak ładowanie nie będzie trwało najwyżej 10-15 minut, to skróci to czas pracy zarówno ciągnika jak i kierowcy, a więc znowu potrzebujemy więcej ciężarówek i kierowców. Jak żywotność baterii będzie krótsza od takiego silnika robiącego miliony w ciągu życia, to czas eksploatacji się skróci. Czyli w rzeczywistości elektryczne ciągniki siodłowe to przynajmniej podwojenie liczby ciężarówek na drogach i znaczny wzrost kosztów transportu. Już widzę jak wszyscy się cieszą z tego, że teraz to samo wymaga dwa razy tyle ruchu ciężarowego na drogach. Faktycznie ekologicznie i ekonomicznie.
    • Jack 2021-08-19 15:31:12
      Bo w tym wszystkim nie chodzi o ochronę środowiska, a jak zawsze o napchanie kabzy urzędnikom i nowym-starym biznesmenom.
  • jgregor 2021-08-17 16:51:49
    Polska powinna iść dalej , wszystkie towary przesyłane tranzytem przez nasz kraj powinien odbywać się nowoczesnymi szlakami kolejowymi.
  • Qra 2021-08-17 15:32:44
    Chce świata bez pieprzonej Brukseli i tych (...) tam siedzących.
  • Floda 2021-08-17 14:15:32
    Oczywiście BRUKSELA pamięta też o samolotach startujących i lądujących w granicach miast, oraz statkach morskich płynących przez miasta po rzekach np. NIEMCY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.235.216
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!