PARTNERZY PORTALU

Cargo na megalotnisku. Pięć powodów, dla których może się to udać

Cargo na megalotnisku. Pięć powodów, dla których może się to udać
Pandemia uświadomiła ogromną rolę przewozów cargo w strukturze przychodów przewoźników lotniczych, lotnisk, firm handlingowych, operatorów kontroli bezpieczeństwa oraz wielu innych podmiotów operujących w tym segmencie rynku, jak np. MRO. Fot. CPK/Foster Partners
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sierak
    Adam Sierak
  • Dodano: 08-10-2021 06:00

W rozmowie z WNP. PL dyrektor wykonawczy spółki CPK przyznał, że pandemia zmieniła model biznesowy projektowanego portu, co wywołało dyskusję, a nawet wzburzenie i próby dementowania informacji. Wiceminister infrastruktury Marcin Horała potwierdził: cargo będzie ważniejsze dla nowego lotniska, niż zakładano wcześniej. Pytamy szerzej – o wady i zalety zwrotu w kierunku cargo.

  • Niska podaż miejsca przewozowego w samolotach szerokokadłubowych, słaba wydajność kontroli bezpieczeństwa oraz zlokalizowanie ośrodków decyzyjnych działów logistycznych w krajach ościennych. – To wszystko wpływa na to, że Polska jest często pomijana w planowaniu lotniczych rozwiązań transportowych – uważa Olga Palec-Furga, ekspert lotniczego cargo.
  • Konkurujące z CPK lotniska w krajach ościennych będą mogły jedynie ulepszać zastosowane w nich rozwiązania. Centralny Port Komunikacyjny ma szansę budować swój potencjał od początku i wyznaczać trendy w naszej części świata.
  • Nowe technologie, intermodalność oraz wypracowanie relacji biznesowej z całym ekosystemem lotniczego cargo, włącznie z lobbingiem – oto klucze do sukcesu cargo w Centralnym Porcie Komunikacyjnym.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Cargo na megalotnisku. Pięć powodów, dla których może się to udać

  • Q 2021-10-09 09:20:15
    Jestem szczerze zawiedziony poziomem trollowej szczekaczki.I nie chodzi o poziom merytoryczny bo ten jest dla nich obiektywnie nieosiągalny ale czytając te prymitywne ataki nie można oprzeć się wrażeniu ze nie są przeciwnikiem dającym satysfakcję wymiany argumentów .To połączenie nieuctwa i zwykłego cha.mstwa.
  • Pablo 2021-10-09 08:40:23
    Ja juz w wyobraźni widzę tam nowe miasto - nową stolicę Polski. Wszyscy porzucą swoje miasta i miasteczka aby zamieszkać w CPK Baranowie.... Stolica PL - Baranów.
  • Marian 2021-10-08 17:23:54
    To jest super: "Nowe technologie, intermodalność oraz wypracowanie relacji biznesowej z całym ekosystemem lotniczego cargo, włącznie z lobbingiem – oto klucze do sukcesu cargo w Centralnym Porcie Komunikacyjnym." A tak konkretnie to CO? Co te samoloty z Polski będą zabierać? Węgiel i produkty rolnicze? A może sprzęt AGD i samochody? Wiem! Meble, tramwaje i autobusy! LOL!!! Im większe bagno i bezsens CPK tym większa sieczka językowa w wypowiedziach przedstawicieli tego Misia. Może zamiast zatrudniania lingwistów których zadaniem jest zawijanie wielkiego Misia w piękne i wyszukane nic nie znaczące słowa zatrudnią niezależną firmę która przeprowadzi prawdziwą analizę w sprawie zapotrzebowania na takie lotnisko w takim miejscu. I jeszcze niech wrócą do szukania prywatnych inwestorów którzy chcieliby to sfinansować zamiast podatnika. I skończcie z tym słowotwórstwem bo aż gdzieś ściska. Gorsze niż cyrk bo w cyrku jest tylko paru klaunów a w CPK są tylko klauny i to jeszcze specjalizujące się w przytulaniu kasy podatnika.
    • Beeus 2021-10-08 22:28:52
      Polska gospodarka produkuje wszystko to, co wymieniłeś i setki tysięcy innych wyrobów.
      • Stop PiS 2021-10-14 22:13:12
        Nie produkuje, dziecko drogie, tylko montuje. Bo nie ma żadnych zdolności technologicznych. Patrz Izera chociaż. Prezesie innych portów jakoś nie wchodzą na masową skalę w cargo, ale ze za dużo kasy jest do wzięcia dla pisowcow to trzeba coś nowego wymyślić. A to że pomysł nie wypali, znowu się postraszy sie Tuskiem, UE, ale swoje sie nakradnie. A z rok wymyśli sie ze trzeba wejść w rynek dronow i samolotów chłodni.
  • Wacek 2021-10-08 13:25:48
    Horała, Kowalski, Czarnek - Tercet Egzotyczny na miarę naszych sił i możliwości! Złotouści wizjonerzy, ale jakby tak ścisnąć do kupy to o czym cały czas pie.....przą, to zostanie - nic.
  • Jasiu 2021-10-08 13:25:08
    Jak to opłacani kundle szczekają na rozkaz zatrwożonej konkurencji. Aż się serce cieszy jak im się trzęsą portki. A dla maruderów należy wyjaśnić, że praca przy inwestycji nie polega tylko na machaniu łopatą. Ktoś się naoglądał za dużo filmów propagandowych z budowy Nowej Huty.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.56.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!