PARTNERZY PORTALU

Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie

Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie
Fot. mat. pras.

W minionym roku prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy przez internet lub w aplikacji mobilnej. Ta forma miała zatem 5 proc. udział w łącznie kupionych biletach w kraju.

Nadal najczęściej – w 56 proc. przypadków – pasażerowie nabywają bilety w tradycyjny sposób, czyli w kasie biletowej. Sporo z nich (16 proc.) kupuje je u konduktorów, a ok. 6 proc. – w automatach stacjonarnych na dworcach lub stacjach.

Małą popularnością cieszą się natomiast automaty z biletami w pociągach – w ten sposób przewoźnicy kolejowi sprzedali w ub. roku 1,2 mln biletów, czyli 0,4 proc. wszystkich.

Prezentując te dane Urząd Transportu Kolejowego wskazuje zarazem, że na „inne formy sprzedaży” przypadało w ub. roku  16 proc. całej puli biletów.

Zarazem struktura sprzedaży była bardzo zróżnicowana u poszczególnych przewoźników.

Najbardziej zinformatyzowanych pasażerów ma spółka PKP Intercity, w której blisko co trzeci sprzedany bilet pochodził z internetu lub z aplikacji mobilnej. Zarazem tak nabyte bilety w tej spółce stanowiły 81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet.

Można zakładać, że to kolejny efekt wprowadzenia usługi EIP i Pendolino, z którego korzystają w dużej mierze osoby podróżujące służbowo.

Co szósty przejazd został opłacony w inny sposób: przez kupno biletu w kiosku (PKP SKM), u maszynisty (WKD) czy na podstawie biletów łączonych (wspólna oferta ZTM w Warszawie).
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co trzeci bilet PKP Intercity kupowany w internecie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 185.191.171.37
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!