CPK: Do końca roku przetargi na kolejowe studia wykonalności dla 560 km nowych linii

CPK: Do końca roku przetargi na kolejowe studia wykonalności dla 560 km nowych linii
Inwestycje kolejowe CPK to prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. fot. archiwum
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP
  • Dodano: 08-11-2020 08:05

Spółka Centralny Port Komunikacyjny planuje do końca roku ogłosić przetargi na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla 560 km z 1 800 km planowanych nowych linii kolejowych CPK - poinformowała spółka. W Dzienniku Urzędowym UE ukazało się ogłoszenie informacyjne w tej sprawie.

Jak poinformowała PAP spółka, gotowe już są pierwsze postępowania w sprawie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla ponad pół tysiąca kilometrów linii kolejowych dużych prędkości. Ich uruchomienie planowane jest jednocześnie z otwarciem nowego lotniska. Dodano, że w Dzienniku Urzędowym UE ukazało się ogłoszenie informacyjne w tej sprawie.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: CPK: Do końca roku przetargi na kolejowe studia wykonalności dla 560 km nowych linii

  • wieslaw nowak 2020-11-09 20:55:31
    Panie Prezesie Pański zespół ma śmiałe pomysły na wykreślanie linii z nowym przebiegiem szlaków kolejowych, jako krótszych odcinków miedzy poszczególnymi miejscowościami Wielokroć propozycje te nie są podparte ekonomią, tak jak nie sa uzasadnione racjonalnością poza własnymi niezrozumiałymi ambicjami Przejdę do szczegółów Budowa 120 km odcinka KDP z Warszawy Zach przez CPK do Łodzi Widzew jest najbardziej uzasadniona, ale czemu zapomniano o łączniku 6 km z CPK do CMK dla kierunku południowym, wraz ze zjazdami na linie nr 1, szczególnie kierunek Żyrardów, oraz zjazdem na linię nr 12 kierunek Łowicz dla póki co, tras do Bydgoszczy i Poznania Nie zrozumiałe jest forsowanie budowy nowej 30 km linii Rzeszów - Jasło na odcinku Rzeszów - Łętownia - Dobrzechów, bardzo kosztownej z tunelami i wiaduktami, by zyskać kilkanaście minut do regionu miast, w sumie ca 100 tyś mieszkańców Podobnie ma sie bardzo trudny i kosztowny projekt budowy ca 40 km linii Żarów-Świdnica-Wałbrzych-gr państwa dla kierunku do Pragi, gdzie należy skupić energie na poprawienie przejezdności CMK z budową 70 km brakującej południowej części do Katowic jako KDP, a w 60 km przyszłości odcinek w kierunku Ostrawy przez Rybnik/Żory i Jaworzno Zdr/Wodzisław Śl., np od Żor wzdłuż A1 Właśnie ta trasa kolejowa jako KDP winna być priorytetowo potraktowana dla połączeń z CPK i Warszawy do Katowic, ROW, Pragi, Wiednia czy Budapesztu i Bratysławy Jeśli już KDP do Wrocławia i Poznania, to z Łodzi przez Sieradz, z rozgałęzieniem w Kaliszu w kierunku Wrocławia przez Ostrów W. i w kierunku Poznania przez Jarocin, a nie z rozgałęzieniem w Sieradzu przez małe miasteczka Wieruszów i Kępno, eliminując 250 aglomeracje Kalisko-ostrowską Pozwoli to również na połączenie KDP Wrocławia z Poznaniem oraz w przyszłości wydłużeniem KDP do Berlina Panowie nie macie prawa bezkarnie, bezmyślnie i bez umiaru szastać pieniędzmi polskiego podatnika, tylko dla realizacji swoich mrzonek

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.79.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!