CTL Logistics: chcemy być liderem zielonej zmiany; klienci pytają o ślad węglowy

CTL Logistics: chcemy być liderem zielonej zmiany; klienci pytają o ślad węglowy
Najbardziej perspektywiczne dla CTL są segmenty: intermodalny, stalowy oraz paliw i chemii. Fot. Mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 25-05-2021 06:01

CTL Logistics jako jeden z pierwszych przewoźników kolejowych w Polsce mocno zaangażował się w przejście na zasilanie zieloną energią. To korzystne dla środowiska działanie, jednocześnie ma się opłacić. Kolej szybko się zmienia, także pod względem struktury przewozów i techniki zarządzania. O wyzwaniach i szansach z tym związanych rozmawiamy z prezesem firmy Grzegorzem Bogackim.


  • Grzegorz Bogacki jest przekonany, że przejście na OZE przyniesie firmie obniżenie kosztów i wzrost zainteresowania obecnych i potencjalnych klientów.
  • Dziś wszyscy patrzą w kierunku intermodalu, bo rynek węgla będzie się kurczył. W ciągu 20 lat "wyparowało" z niego kilkadziesiąt milionów ton, a konkurencja jest naprawdę duża - ocenia szef CTL Logistics.
  • Uniknęliśmy podwyżki stawek dostępu do torów, ale trzeba zwrócić uwagę, że zarządcy infrastruktury kolejowej w Europie obniżyli ceny o 50, a nawet i więcej procent. Niemiecki DB Netz obniża opłaty w roku 2021 o 98 proc. - komentuje.
CTL Logistics jako jeden z pierwszych przewoźników kolejowych porozumiał się z PKP Energetyka ws. dostaw energii odnawialnej. Co zadecydowało o tym, że kierowana przez pana spółka znalazła się w awangardzie projektu Zielona Kolej w Polsce?

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: CTL Logistics: chcemy być liderem zielonej zmiany; klienci pytają o ślad węglowy

  • pic-to-gram 2021-05-26 14:52:34
    Wart Pac pałaca, a pałac "pajaca". To nic że koszty (czytaj ceny energii z OZE) rosną, ale rzekomo zaufanie klientów CT L rośnie, bo jesteśmy zieloni. Większej bzdury dawno nie widziałem. Jak rosną koszty to mniejszy zysk- jak w CT L prezes tego nie rozumie, to zdrowia mu życzę. Właśnie w wyborach lokalnych w Saksonii tak "wzrosło" zaufanie do Zielonych, że z 8% przedstawicieli w lokalnym rządzie, stało się ich aż 1,7%.
  • energetyk 2021-05-26 09:54:24
    Oho! Pociągi CTL Logistics będą zatem jeździły tylko przy słonecznej pogodzie i/lub wiejącym wietrze! to daje jakieś 3000 godzin w roku. Ja w każdym razie, na wszelki wypadek nie będą u nich zlecał transportu. Bo moje towary MUSZĄ dojechać do klienta na czas, a nie za 3 tygodnie jak się pogoda poprawi! Pogratulować wyboru takiego "mądrego" pajaca na prezesa poważnej, zdawałoby się firmy!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!