PKP PLK otrzymały cztery oferty w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej nr 273 - tzw. magistrali nadodrzańskiej. Ich wartość opiewa na 55-62 mln zł brutto.
Najkorzystniejsza oferta ma zostać wybrana według kryterium najniższej ceny. Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu (grupa PKP PLK), Alusta z Poznania, które chce wykonać prace za 55,34 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 56,58 mln zł brutto.
Pozostałe oferty złożyły: konsorcjum Strabag Rail Polska, Strabag (55,66 mln zł brutto); Eiffage Polska Koleje (58,16 mln zł brutto), a także konsorcjum Infra Silesia (grupa DB Schenker), Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol (62,1 mln zł brutto).
Trwająca od kilku lat modernizacja magistrali nadodrzańskiej to jeden z ważniejszych projektów realizowanych przez PKP PLK. Spółka przewiduje w latach 2013-2016 dalszą modernizację wybranych odcinków trasy.
„Nadodrzanka” należy do kluczowych linii kolejowych. Prowadzi z Wrocławia do Szczecina przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Rzepin, Kostrzyn i Gryfino. Trasa stanowi ważny element korytarza transportowego C-E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl