DHL lata z coraz cięższymi paczkami. Przez wojnę i zamknięte Chiny

DHL lata z coraz cięższymi paczkami. Przez wojnę i zamknięte Chiny
Sytuacja geopolityczna wpłynęła na pracę firm kurierskich na całym świecie Fot. PAP/Marcin Gadomski

Rosja, Ukraina i Białoruś to nie jest duża część (poniżej 3 proc.) obrotów całej korporacji, które przekraczają 60 mld euro rocznie. - Większy jest efekt odłożony - wydłużyły się trasy lotnicze do Azji, zawahała się konsumpcja, wzrosły ceny paliw i inflacja - mówi Tomasz Buraś, prezes DHL Express Polska.

W Rosji DHL Express zatrudnia blisko 4 tysiące osób. Na Ukrainie ma 400 pracowników. Nikt z nich obecnie nie wykonuje pracy... 

- Korporacja podjęła taką decyzję, że utrzymuje tych ludzi w ten sposób, że wypłaca im pensje… Licząc na to, że ten konflikt się rozwiąże i że po nim świat znów będzie globalny - wyjaśnia prezes Buraś.

Wojna w Ukrainie mocno skomplikowała już i tak niełatwą sytuację w sektorze lotniczego cargo. 

- Większość towarów porusza się w trybie cargo morskiego albo kolejowego - i tam dzisiaj są problemy. One wręcz narastają. Sytuacja „zero covid” w Chinach powoduje, że te statki dalej nie pływają... To prowadzi do wzrostu popytu na nasze usługi i klienci doceniają szybkość transportu lotniczego - dodaje Buraś.

DHL Express od niedawna podniósł maksymalną wagę przewożonych przez siebie towarów do 3 ton. 

- Z tego powodu od 2020 roku widzimy znaczące wzrosty wagi przesyłek, szczególnie na kierunkach azjatyckich - to kilkudziesięcioprocentowe przyrosty wagi rok do roku. Sytuacja wygląda tak, że jeśli nawet tych przesyłek nie jest tak diametralnie więcej, to ich waga znacząco wzrosła - tłumaczy zmiany szef polskiego DHL Express.

Boom w lotniczym cargo, trwający nieprzerwanie już trzeci rok, wymusza na przewoźnikach znaczne inwestycje.

- W ciągu 15 miesięcy pandemii sieć lotnicza DHL Express zwiększyła się o 100 samolotów. To liczba, która robi wrażenie... Ze względów środowiskowych kupujemy nowe samoloty. W 2018 i 2019 roku zakupiliśmy 14 Boeingów 777, a w zeszłym roku - kolejnych osiem. To  nowe samoloty, o  wydajności lepszej 18 proc. niż poprzednicy - mówi Tomasz Buraś, prezes DHL Express Polska.

Zobacz całą rozmowę z szefem DHL-u o sytuacji na rynku cargo.

×

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: DHL lata z coraz cięższymi paczkami. Przez wojnę i zamknięte Chiny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.31.191
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!