- Dostęp do infrastruktury kolejowej stanowi 18-19 proc. całości kosztu przewozu i jeśli stawki wzrosną, wszyscy przewoźnicy prowadzący działalność w Polsce będą mieli spore problemy związane z rentownością i możliwościami rozwojowymi. Dużo się mówi, że należy skierować transport towarów z dróg na tory, a takie działania spowodują odwrotny trend - mówi Anatol Kupryciuk, prezes spółki Lotos Kolej.
- Mimo koronawirusa, Lotos Kolej powiększył swoje udziały w rynku przewozów towarowych. W firmie nie było też zwolnień.
- Sytuacja pandemiczna utrudnia jednak rozwój w Czechach, gdzie spółka szuka nowego rynku.
- Fuzja Orlenu i Lotosu dotyczyć będzie także ich spółek kolejowych, czyli Lotos Kolej i Orlen Koltrans. - Szczegóły transakcji dopiero przed nami - komentuje oszczędnie Anatol Kupryciuk.