Turystyka to zjawisko sezonowe. Najlepszy okres wypada między kwietniem a październikiem. Zimą konsumuje się zysk z lata i czeka na wiosnę. Pandemia nadeszła zatem w najgorszym możliwym momencie - po zimie, gdy jako branża skonsumowaliśmy oszczędności. Przez Covid nie wystartowaliśmy do nowego sezonu, nie zarobiliśmy na przetrwanie kolejnej zimy - mówi Rafał Jańczuk, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych.
- W ostatnich latach staliśmy się liderem przewozów grup turystycznych przybywających do Europy. Zdobyliśmy 30 proc. unijnego rynku - mówi Rafał Jańczuk, prezes Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych.
- Żeby zdobyć wysoką pozycję w Europie, branża przeprowadziła kosztowne inwestycje, a teraz - z braku pracy - nie ma środków na raty - wskazuje.
- Potrzebujemy dopłat do pensji pracowników, nowej tarczy finansowej PFR oraz dostępu do kredytów. Chcemy utrzymać zatrudnienie - deklaruje.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl