PARTNERZY PORTALU

"Dzień Pasażera" na warszawskim lotnisku

Co robić, kiedy linia lotnicza zagubi lub zniszczy bagaż, odwoła czy opóźni lot - tego mogą się dowiedzieć pasażerowie odlatujący w czwartek z warszawskiego lotniska Chopina. Akcja informacyjna jest częścią ogólnoeuropejskiego przedsięwzięcia "Dzień Pasażera".

Na lotniskach w 23 krajach Europy pojawiły się stoiska informacyjne, eksperci z Europejskich Centrów Konsumenckich udzielają porad prawnych oraz wręczają ulotki edukacyjne. W Polsce akcja przeprowadzana jest na lotniskach w Warszawie i Krakowie.

Jak powiedział PAP rzecznik warszawskiego portu Przemysław Przybylski, na stołecznym lotnisku w hali odlotów pracownicy polskiego oddziału ECK rozdają pasażerom plakaty i ulotki informacyjne oraz odpowiadają na ich pytania.

"Każda osoba kupująca bilet na samolot zawiera z linią lotniczą umowę cywilno-prawną. Przewoźnik zobowiązuje się w niej do wykonania usługi według określonych standardów, a pasażer ma prawo do ich egzekwowania. Jeśli pojawiają się jakiekolwiek problemy albo standardy nie zostaną wypełnione, pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika określonych świadczeń" - powiedział Przybylski. Wyjaśnił, że przykłady takich problemów to opóźnienie lub odwołanie lotu oraz utrata lub uszkodzenie bagażu.

Przepisy Unii Europejskiej gwarantują również równe traktowanie osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

"Unijne normy chroniące pasażerów są określane we wszystkich rodzajach transportu: są już wdrożone w lotnictwie, na kolei, a wkrótce będą stosowane także w transporcie wodnym i w ruchu drogowym. (...) Dzisiejsza inicjatywa jest związana z uruchomioną rok temu w Zaventem (Belgia) kampanią informacyjną o prawach pasażera i już widać, że wzrasta świadomość na ten temat wśród mieszkańców UE" - powiedział w czwartek w Brukseli komisarz UE ds. transportu Siim Kallas.

"Dzień Pasażera" stanowi wspólną inicjatywę Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, obecnych we wszystkich krajach UE, Norwegii oraz Islandii. Do zadań sieci należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc konsumentom w polubownym dochodzeniu roszczeń w razie zagubienia lub zniszczenia bagażu przez linie lotnicze.

Jak podała w czwartek KE, w ubiegłym roku sieć ta pomogła bezpłatnie w 71 tys. konsumenckich skargach, wartych w sumie 14 mln euro.

W ramach trwającej kampanii uruchomiono też stronę internetową http://ec.europa.eu/passenger-rights, na której pasażerowie mogą znaleźć informacje na temat wszystkich przysługujących im praw. Informacje na temat praw pasażerów dostępne są również na stronie internetowej Lotniska Chopina: http://www.lotnisko-chopina.pl/pl/pasazer/planowanie-podrozy/serwis-sms-owy.
×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: "Dzień Pasażera" na warszawskim lotnisku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.18.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!