Dziewiczy rejs statku, który ma zrewolucjonizować transport rudy żelaza

Dziewiczy rejs statku, który ma zrewolucjonizować transport rudy żelaza
Na zdjęciu jeden z chińskich statków do przewozu rudy żelaza, napędzany konwencjonalnym paliwem Fot. PAP/DPA
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: DM
  • Dodano: 08-02-2022 18:16

Do Singapuru zawinął masowiec Mount Tourmaline. Wygląda podobnie jak wszystkie tego typu statki na świecie. To co go różni od innych jednostek to napęd. Statek jako paliwo wykorzystuje bowiem LNG. To pierwsza tego typu jednostka jaką zamówił największy koncern górniczy na świecie australijski BHP.

W 2021 roku firma BHP podpisała kilka umów z niektórymi z największych hut na świecie dotyczących współpracy w zakresie technologii niskoemisyjnych, w tym z japońską JFE Steel, południowokoreańską Posco, a także Baowu i HBIS w Chinach. Elementem tych działań ma być także zeroemisyjny transport rudy. Problem w tym, że na razie to praktycznie nierealne. BHP zapowiada jednak, że zrobi wszystko, aby transport był jak najmniej szkodliwy dla natury. Stąd zastosowanie jako paliwa LNG.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Dziewiczy rejs statku, który ma zrewolucjonizować transport rudy żelaza

  • okrętowiec 2022-02-09 11:01:13
    Statki napędzane paliwem LNG to nie żadna nowość.
  • Sztuczna sensacja. 2022-02-08 19:14:15
    Też mi rewolucja. Rewolucją w transporcie rudy, byłby szybszy załadunek, lub rozładunek, a nie rodzaj paliwa.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.79.149
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!