Firmy kurierskie jedna po drugiej zapewniają o włączaniu do swoich flot samochodów elektrycznych. 20 ma już Poczta Polska, InPost - 40, a DPD Polska do końca roku będzie mieć 50. Biorąc pod uwagę, że w całym kraju mamy zarejestrowanych około 700 elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych, branża kurierska można być tu poważnym graczem.
- Elektryczne auta dostawcze mierzą się z problemem zasięgu. Jest on jeszcze mniejszy niż w przypadku aut osobowych i wynosi 100-200 km. Za ich nabyciem przemawiają jednak inne argumenty.
- Jesteśmy odpowiedzialni społecznie, a w obliczu problemów klimatycznych, z jakimi cały świat musi walczyć, inwestycja w samochody elektryczne powinna być ważną strategią dla każdej firmy logistycznej - mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.
- Aby w Polsce odnotowano zdecydowanie większe wzrosty rejestracji dostawczych aut elektrycznych, konieczne jest wprowadzenie skutecznego systemu wsparcia firm wdrażających zeroemisyjną flotę - ocenia Maciej Mazur, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl