Europejskie lotnictwo znów ma pod górkę. Sankcje to dodatkowe koszty

Europejskie lotnictwo znów ma pod górkę. Sankcje to dodatkowe koszty
Zakaz lotów nad Rosją najboleśniej dotknął narodowego przewoźnika Finlandii – Finnaira. Fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Dariusz Malinowski
    Dariusz Malinowski
  • Dodano: 23-03-2022 06:02

Bezprecedensowe sankcje nałożone na Rosję to broń obosieczna. Godząc w agresora odbijają się  niekorzystnie na wielu europejskich branżach. Jedną z najbardziej dotkniętych jest europejskie lotnictwo. Niebo nad Rosją to znacząca część globalnej przestrzeni powietrznej. Chińczycy zacierają ręce.

  • Konieczność omijania Rosji sprawiła, że loty między Europą i Azją są dłuższe i droższe.
  • Najbardziej ucierpiał narodowy przewoźnik Finlandii.
  • Największym beneficjentem sankcji są przewoźnicy z Chin.
26 lutego, a więc dwa dni po napaści Rosji na Ukrainę, Unia Europejska nałożyła sankcje zakazujące dostaw cywilnych samolotów i części zamiennych do Rosji, a także ich konserwacji i ubezpieczenia. Ponadto sankcje zobowiązują leasingodawców do rozwiązania dotychczasowych umów z liniami lotniczymi do końca marca.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Europejskie lotnictwo znów ma pod górkę. Sankcje to dodatkowe koszty

  • james bond 2022-03-23 12:15:37
    Sasza&Natasza czyli Autorze! A likwidacja ogromnej konkurencji rosyjskiej na części linii to też straty czy zyski dla pozostałych?? W Europie to raczej Rosjan dużo nie latało liniami czyli nie ubyło znacząco pasażerów. To gdzie te kassandryczne straty?
  • Mariusz 2022-03-23 08:51:43
    Nie jest tak źle skoro mogą sobie pozwolić na loty bez pasażerów i to w takiej ilości...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.92.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!