Gdyby pociągi były dłuższe... Tory są barierą dla polskich portów

Gdyby pociągi były dłuższe... Tory są barierą dla polskich portów
DB Cargo Polska do polskich portów wozi towary masowe i kontenery. Fot. Mat. pras.

Nie ma organizacyjnego problemu, żeby do polskich portów wozić więcej towarów z Czech, Słowacji czy Węgier. Jest jednak problem techniczno-biznesowy. Tory na szlaku północ-południe nie mają parametrów pozwalających na obniżenie kosztów transportu. Rozmawiamy o tym z Pawłem Puckiem, członkiem zarządu DB Cargo Polska.

Polskie porty bałtyckie mogłyby walczyć o rynek czeski, słowacki czy węgierski. Bariery tkwią w strukturze rynku, przyzwyczajeniach, ale o możliwościach konkurowania przesądza także stan i parametry infrastruktury.

W czym rzecz? Czy to bariery do pokonania? O tym w tekście i rozmowie video z Pawłem Puckiem, członkiem zarządu DB Cargo Polska.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Gdyby pociągi były dłuższe... Tory są barierą dla polskich portów

  • małgorzata 2020-11-15 15:27:28
    Niemcy robią wszystko by zatrzymać budowę via carpatia i innych połączeń północ południe !
  • Krzyś 2020-11-14 03:48:34
    Jadą przez Hamburg bo w niemczech jest niższy vat niż w polsce a każdy potrafi liczyć
  • Pracujący 2020-11-10 23:47:02
    Dziwne bo mam kontakt z firmami z sektora produkcji rozjazdów i torów dla kolei to oni twierdzą że problem jest Kolejami Polski po prostu nie płacą za zamówiony towar i te zakłady z powodu braku funduszy pracuje tylko na 30%. Tak postępuje Kolej Polska a potem sponsorują artykuł który wmawia czytelnikowi całkowicie inną wersję
  • Krzych 2020-11-09 09:07:42
    Tory są złe, mijanki są za krótkie, deszcz pada i jest susza. Co za głupoty. Trzeba obniżyć cenę o 15% i kropka.
  • sammy 2020-11-09 07:26:42
    tory były złe i stawiały opór pociągom, przez co te nie mogą jechać szybciej a poza tym zużywają więcej energii na pokonanie oporu i koszty są za wysokie, bo tory były złe..

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.172.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!