Dramatycznie spada wolumen przewozów międzynarodowych - jeszcze dwa tygodnie temu był o 30 proc. mniejszy niż w połowie lutego, teraz skurczył się o 50 proc. Jeśli chcemy powstrzymać problemy z zaopatrzeniem hurtowni w kraju i dalszym porwaniu międzynarodowych łańcuchów kooperacyjnych przemysłu, to wobec naszej branży trzeba przyjąć natychmiast środki zaradcze, szczególnie w sferze gospodarczej - powiedział WNP.PL Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
- Granice dla polskich firm międzynarodowego transportu drogowego zostały na ogół odblokowane, bo m.in. zlikwidowano obowiązek wypełniania przez kierowców karty lokalizacyjnej i otwarto stare przejścia graniczne. Skomplikowała się jednak sytuacja na granicy z Ukrainą.
- Krajowe działania organizacyjne uzupełniają przyjęte w większości państw UE tymczasowe, korzystne dla branży rozwiązania, w szczególności dotyczące zasad czasu pracy.
- ZMPD pozytywnie odebrało rządowe propozycje ujęte w tzw. pakiecie pomocy dla biznesu (tarczy dla biznesu), lecz ma też do nich poważne zastrzeżenia: czy przyniosą pożądane i szybkie skutki dla branży? Środowisko ponownie zgłasza własne postulaty.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl