Grupa LPP z nowym centrum magazynowym

Grupa LPP z nowym centrum magazynowym
Wynajem obiektu od Panattoni to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii LPP, Fot. Mat. pras.

Grupa LPP przygotowuje się do uruchomienia nowego magazynu e-commerce w Pruszczu Gdańskim. Odzieżowa spółka wynajęła od Panattoni dwie hale o łącznej powierzchni 64 tys. m kw. w Panattoni Park Tricity South II

  • W magazynach LPP w Panattoni Park Tricity South II prowadzone będą procesy kompletacji zamówień i obsługi zwrotów.
  • W efekcie ma się zwiększyć  wydajność logistyki LPP m.in. w Polsce, krajach bałtyckich i na Ukrainie.
  • Sprzedaż LPP na rynkach zagranicznych stanowi już ponad 60 proc. wpływów, dlatego naturalna staje się rozbudowa infrastruktury, która pozwoli je sprawnie obsłużyć.
Jak podaje LPP w komunikacie prasowym nowy Fulfillment Center zwiększyć ma wydajność logistyki LPP m.in. w Polsce, krajach bałtyckich i na Ukrainie. LPP podało, że wynajem obiektu od Panattoni to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii spółki, w wyniku którego powierzchnia pod obsługę sklepów internetowych LPP zwiększy się o ponad 30 proc.

Zobacz też: Świetne półrocze LPP. Przychody wyższe o 80 proc.

Zapotrzebowanie na nowy magazyn to naturalny efekt wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej właściciela marek Sinsay, Cropp, Reserverd, House i Mohito, która w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 wzrosła o blisko 30 proc. rok do roku i stanowi dziś już 22 proc. w przychodach firmy. W Panattoni Park Tricity South II prowadzone będą procesy kompletacji zamówień i obsługi zwrotów.

Umowa obejmuje wynajem w dwóch połączonych hal magazynowych. Pierwsza z nich, zajmująca 12 tys. m kw., funkcjonuje już od lipca i jest przeznaczona do obsługi zwrotów. Z kolei uruchomienie drugiej hali, dedykowanej wysyłce zamówień internetowych na powierzchni 49 tys. m kw. i ponad 2 tys. m kw. przestrzeni biurowej, planowane jest w kwietniu 2022 r. W tym terminie magazyn ma osiągnąć pełną funkcjonalność i rozpocząć kompletowanie wysyłek.

Deweloper przygotuje również kombi-doki, które obsłużą zarówno małe samochody dostawcze, jak i ciężarowe. Ponadto zadba o zwiększony dostęp światła dziennego w strefie kompletacji. Wcześniej, w 2018 roku, spółka LPP wynajęła 30 tys. m kw. w Panattoni Park Gdańsk III.

- Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż internetowa naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym i nic nie wskazuje na to, by ten trend uległ znaczącym zmianom. Działając na ponad 30 rynkach online widzimy też, że wydajność logistyki staje się kluczowym elementem budowania przewagi sprzedażowej - powiedział, cytowany w komunikacie, Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

- Sprzedaż grupy LPP na rynkach zagranicznych stanowi już ponad 60 proc. wpływów, dlatego naturalna staje się rozbudowa infrastruktury, która pozwoli sprawnie obsłużyć te kierunki. Polska w ostatnich latach stała się bardzo konkurencyjnym rynkiem w kontekście obsługi międzynarodowego e-commerce. Dostrzegły to przedsiębiorstwa zagraniczne, ale korzystają na tym również firmy Polskie, takie jak LPP, które z obiektu wynajętego niemal pod domem - w Gdańsku - może obsługiwać liczne rynki europejskie - dodaje Martyna Sochaczewska, senior leasing manager z Panattoni.

Zobacz też: Czarne chmury nad LPP


 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grupa LPP z nowym centrum magazynowym

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.2.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!