Nie ma jeszcze formalnych zakazów, unijnych lub polskich, przewozów towarów w transporcie drogowym i kolejowym do Rosji i na Białoruś, z wyjątkiem przedsiębiorstw objętych sankcjami, jak Koleje Rosyjskie (RŻD). Polskie firmy transportowe przyjmują jednak coraz mniej zleceń na usługi przewozów do Europy Wschodniej - wynika z zebranych przez nas opinii, także od polskich producentów i eksporterów.
- Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych ocenia, że - według stanu z 2 marca 2022 r. na terenie Rosji i Białorusi znajdowało się ok. 3500 pojazdów, także powracających z krajów Azji Środkowej. Maleją zdecydowanie przewozy z zachodu na wschód - zarówno z powodu spadku zleceń, jak i ogromnych utrudnień w bezgotówkowym rozliczaniu zakupu paliwa.
- Nie maleje istotnie odprawa na polskiej granicy pociągów tranzytowych z towarami w kontenerach, nadawanych w Chinach. Przewozy towarów koleją z Europy Zachodniej do Wschodniej znacznie zmalały, co nie wynika z formalnych zakazów w handlu, lecz jest konsekwencją decyzji coraz liczniejszych zachodnich przedsiębiorstw o tym, że przestają współpracować z partnerami z Rosji i Białorusi.
- Nasi rozmówcy wskazują na potrzebę przyjęcia przez polski rząd „tarczy ochronnej” dla firm operujących na granicy wschodniej, która by rekompensowała im spadek przychodów
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl