PARTNERZY PORTALU

Jakie będą koleje dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego?

Jakie będą koleje dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego?
fot. mat. pras.
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: PAP/TE
  • Dodano: 09-08-2019 07:24

Zakończył się pierwszy etap regionalnych konsultacji ws. przebiegu kolejowych linii dużych prędkości prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała spółka CPK. Jak dodano, we wrześniu mają się odbyć spotkania w tej sprawie w kolejnych siedmiu województwach.

  • Regionalne Konsultacje Strategiczne odbyły się w pięciu województwach: kujawsko-pomorskim, wielkopolskim, mazowieckim, łódzkim i dolnośląskim.
  • W ramach programu CPK planowana jest budowa nowych linii w województwach: kujawsko-pomorskim 168 km, wielkopolskim 196 km, mazowieckim 344 km, łódzkim 219 km, a w dolnośląskim 119 km.
  • "Dokładnie przeanalizujmy uwagi zgłoszone podczas spotkań. Weźmiemy je pod uwagę przy tworzeniu przebiegu nowych linii kolejowych w ramach programu CPK" - powiedział, cytowany w komunikacie, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (13)

Do artykułu: Jakie będą koleje dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego?

  • Jacek 2019-08-10 21:17:10
    Dawno, dawno temu, a może i nie tak dawno był program Wisła, była nawet dyrekcja kaskady górnej Wisły, zrealizowano tylko stopień wodny Kościuszko......
  • Rafał 2019-08-10 11:42:46
    Szkoda że z Poznania nie przez Katowice... Przecież to obsurd! Teraz trasa przez Koło Konin jest modernizowana za ponad miliard, trzeba było tu podwyższyć prędkość do 200 a nie z atakiem pieniądze pozostanie 160 ja teraz i jeszcze budować nową przez Łódź to co pociąg zyska to straci na odległości. Który mądry to zaprojektował! Dzięki temu z Poznania będzie szybciej i lepiej z Berlina. Gratuluję!!!
  • artek 2019-08-09 13:49:06
    Nie rozumiem myślenia tej władzy. Nie potrafi zmodernizować obecnych torów do 160-200 km/h, a wymyśla nowe łączniki/szprychy mające przyspieszyć rozwój kraju? O co tu chodzi? Czy jest to tylko przedwyborcze gadanie, czy liczą na sfinansowanie inwestycji przez Chińczyków?
  • WIESLAW NOWAK 2019-08-09 12:01:59
    Poprawiony tekst Połowa z tych propozycji jest bez zasadna, to tylko mrzonki i strata ogromnych funduszy Czy specjaliści z MI mogą przedstawić wyliczenia, ale nie te z obłoków i nocnych zwidów Ile średnio kosztuje budowa 1 km dwutorowej linii kolejowej dla prędkości pow. 250 km/h Proszę uzasadnić jaki cel było wydanie 30 milionów za 1 km trasy Tuskowej z Działdowa do Tczew, jeśli nie uwzględniono jej w systemie KDP, ani przyspieszonej Mało efektywne są proponowane kosztowne odcinki KDP z Leżajska do Rzeszowa zamiast utrzymać obecny przez Przeworsk, nowy dublowany odcinek Rzeszów - Sanok, gdzie wystarczy wyprostowanie trasy Rzeszów - Krosno i dalej do Sanoka Bez sensu propozycja ominięcie Piły na trasie Bydgoszcz - Koszalin, w miejsce potrzebnego odcinka Piła - Krzyż dla trasy do Szczecina przez Bydgoszcz Brak odcinka Świnoujście - Goleniów, odcinka Tychy- Rybnik-Jastrzębie Zdr, odcinka Lubin-Legnica- Wrocław Bezsensu jest trasowanie KDP z Sieradza do Wrocławia z ominięciem 200 tyś aglomeracji Kalisza, gdzie to o 15 km mniej nowych kosztownych torów KDP i tylko 8-9 minut dłuższy czas przejazdu z postojem Przy odcinku Kalisz-Ostrów W.-Wrocław można wygenerować szybkie połączenie z Poznań - Wrocław i skomunikować te dwa duże ośrodki miejskie, a przynajmniej Kalisz Takich nie przemyślanych propozycji jest wiele w tej propozycji Czemu za ten bełkot projektowy tzw. CPK mamy, my podatnicy płacić Wspieram budowę CPK ale w rozsądnej formie bez szaleńczych bez sensownych propozycji Gdzie są te szerokie konsultacje społeczne zapowiadane przez szefa PiS Zamykacie się w gronie kolesiów, kopiując poprzedników i nie dopuszczacie głosów inaczej myślących, życiowo zainteresowanych tymi inwestycjami Tak spostrzegacie konsultacje w sprawach życiowych dla mieszkańców Polski, uważając ze tylko wy macie racje Jeśli tak, to oby krótko to trwało i bez kosztowo się odbyło
    • Da 2019-08-09 22:55:29
      Jakie Jastrzębie.tam torów nawet nie ma
    • Mściwój 2019-08-10 00:29:12
      Jak czytam takie mękolenie to mi się wrzody odzywają. Najlepiej dalej zamykać linie kolejowe, co? Kolejne 5 tys. km? Potem rzucić to wszystko w kąt i oddać dojczebanom bądź innym żabojadom? Już parę spraw tak "załatwiliśmy". Każdy ma swoje zdanie, zdanie "najmojsze" i wciąga z powrotem do kotła tego co spróbuje coś zrobić.
  • WIESLAW NOWAK 2019-08-09 11:57:58
    Panie Ministrze z CPK i MI, czy możecie uzasadnić celowość każdego proponowanego odcinka nowych tras dla CPK Połowa z tych propozycji jest bez zasadna, to tylko mżonki i strata ogromnych funduszy Czy specjaliści z MI mogą przedstawić wyliczenia, ale nie te z obłoków i nocnych zwidów Ile srednio kosztyje budowa 1 km dwutorowej linii kolejowej dla predkości pow. 250 km/h Proszę uzasadnić jaki cel było wydanie 30 milionów za 1 km trasy Tuskowej z Działdowa do Tczew, jeśli nie uwzględniono jej w systemie KDP, ani przyspieszonej Mało efektywne sa proponowane kosztowne odcinki KDP z Leżajska do Rzeszowa zamiast utrzymac obecny przez Przeworsk, nowy dublowany odcinek Rzeszów - Sanok, gdzie wystarczy wyprostowanie trasy Rzeszów - Krosno i dalej do Sanoka Bez sensu propozycja ominięcie Piły na trasie Bydgoszcz - Koszalin, w miejsce potrzebnego odcinka Piła - Krzyż dla trasy do Szczecina przez Bydgoszcz Brak odcinka Świonujscie - Goleniów, odcinka Tychy- Rybnik-Jastrzębie Zdr, odcinka Lubin-Legnica- Wrocław Bezsensu jest trasowanie KDP z Sieradza do Wrocłowia z ominięciem 200 tyś aglomeracji Kalisza, gdzie to o 15 km mniej nowych kosztownych torów KDP i tylko 8-9 minut dłuższy czas przejazdu z postojem Przy odcinku Kalisz-Ostrów W.-Wroclaw można wygenerować szybkie połączenie z Poznań - Wrocław i skomunikować te dwa duże osrodki miejskie, a przynajmniej Kalisz Takich nie przemyślanych propozycji jest wiele w tej propozycji Czemu za ten bełkot projektowy tzw CPK mamy, my podatnicy płacić Wspieram budowe CPK ale w rozsądnej formie bez szaleńczych bez sensownych propozycji Gdzie sa te szerokie konsultacje społeczne zapowiadane przez szefa PiS Zamykaćie sie w gronie kolesiów, kopiując poprzedników i nie dopuszczecie głosów inaczej myślących, życiowo zainteresowanych tymi inwestycjami Tak spostrzegacie konsultacje w sprawach życiowych dla mieszkańców Polski, uważając ze tylko wy macie racje Jeśli tak, to oby krótko to trwało i bez kosztowo sie odbyło

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!