PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jakie będą koleje dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego?

Autor: PAP/TE
09-08-2019 07:24
Jakie będą koleje dużych prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego?
fot. mat. pras.

Zakończył się pierwszy etap regionalnych konsultacji ws. przebiegu kolejowych linii dużych prędkości prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała spółka CPK. Jak dodano, we wrześniu mają się odbyć spotkania w tej sprawie w kolejnych siedmiu województwach.

  • Regionalne Konsultacje Strategiczne odbyły się w pięciu województwach: kujawsko-pomorskim, wielkopolskim, mazowieckim, łódzkim i dolnośląskim.
  • W ramach programu CPK planowana jest budowa nowych linii w województwach: kujawsko-pomorskim 168 km, wielkopolskim 196 km, mazowieckim 344 km, łódzkim 219 km, a w dolnośląskim 119 km.
  • "Dokładnie przeanalizujmy uwagi zgłoszone podczas spotkań. Weźmiemy je pod uwagę przy tworzeniu przebiegu nowych linii kolejowych w ramach programu CPK" - powiedział, cytowany w komunikacie, pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.

Pełniący obowiązki prezesa CPK Piotr Malepszak podkreślił, że konsultacje to istotne narzędzie planowania i gwarancja, że przebieg nowych linii kolejowych będzie jak najbardziej zgodny z oczekiwaniami wszystkich zainteresowanych podmiotów.

"Dlatego, mamy zamiar je kontynuować w ramach drugiego etapu konsultacji zaplanowanych w kolejnych województwach" - dodał.
fot. CPK
fot. CPK
W komunikacie przekazano, że CPK planuje drugi etap Regionalnych Konsultacji Strategicznych, które odbędą się we wrześniu w kolejnych województwach: śląskim, małopolskim, świętokrzyskim, podkarpackim, lubelskim, warmińsko-mazurskim i podlaskim.

"Po ich zakończeniu spółka przeprowadzi dla każdej z linii analizę lokalizacyjną. Następnym etapem będą dodatkowe - zaproponowane przez CPK - lokalne konsultacje dotyczące konkretnych rozwiązań technicznych. Głos lokalnych społeczności zostanie także uwzględniony w trakcie wydawania decyzji środowiskowej, czyli dokumentu przesądzającego ostatecznie o przebiegu linii" - czytamy w komunikacie.

Łącznie, w ramach kolejowej części Programu CPK, planowana jest budowa ponad 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do CPK i Warszawy. Tzw. etap zero, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port Lotniczy Solidarność zdolności operacyjnej, zakłada wybudowanie 140 km nowych linii na trasie Warszawa - CPK - Łódź. Zakończenie pozostałych inwestycji kolejowych planuje się do 2040 r.

W komunikacie przypomniano, że każda z 10 kolejowych kierunków prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury.

knp-logo

Zapraszamy na Kongres Nowego Przemysłu. Najlepsi menedżerowie, ministrowie i eksperci spotkają się już 1 i 2 października 2019 r. w Warszawie. Zarejestruj się już dziś!

KOMENTARZE (13)

  • Bogusław 2019-08-09 10:35:54
    A pociągiem z Wałbrzycha nad morze nadal ponad 10 godzin. To nie fair.
    • Stanisław Jarzyna 2019-08-09 12:04:39
      Może nad morze Czarne byłoby szybciej?
  • Aaaaa 2019-08-09 10:44:52
    A Przemyśl to co????
    • Lupo 2019-08-09 11:58:38
      Wy możecie z Przemyśla razem z marszałkiem rządowym embrajerem do W-wy . Bo przecież jak leci to on to dla reszty nic to nie kosztuje!!!
      • Kapi 2019-08-09 16:16:05
        A czy ma jechac. ? Koleja? ;)
    • Jan 2019-08-09 23:34:00
      To trzeci świat, to nagroda za popieranie tych "lepszych".
  • WIESLAW NOWAK 2019-08-09 11:57:58
    Panie Ministrze z CPK i MI, czy możecie uzasadnić celowość każdego proponowanego odcinka nowych tras dla CPK Połowa z tych propozycji jest bez zasadna, to tylko mżonki i strata ogromnych funduszy Czy specjaliści z MI mogą przedstawić wyliczenia, ale nie te z obłoków i nocnych zwidów Ile srednio kosztyje budowa 1 km dwutorowej linii kolejowej dla predkości pow. 250 km/h Proszę uzasadnić jaki cel było wydanie 30 milionów za 1 km trasy Tuskowej z Działdowa do Tczew, jeśli nie uwzględniono jej w systemie KDP, ani przyspieszonej Mało efektywne sa proponowane kosztowne odcinki KDP z Leżajska do Rzeszowa zamiast utrzymac obecny przez Przeworsk, nowy dublowany odcinek Rzeszów - Sanok, gdzie wystarczy wyprostowanie trasy Rzeszów - Krosno i dalej do Sanoka Bez sensu propozycja ominięcie Piły na trasie Bydgoszcz - Koszalin, w miejsce potrzebnego odcinka Piła - Krzyż dla trasy do Szczecina przez Bydgoszcz Brak odcinka Świonujscie - Goleniów, odcinka Tychy- Rybnik-Jastrzębie Zdr, odcinka Lubin-Legnica- Wrocław Bezsensu jest trasowanie KDP z Sieradza do Wrocłowia z ominięciem 200 tyś aglomeracji Kalisza, gdzie to o 15 km mniej nowych kosztownych torów KDP i tylko 8-9 minut dłuższy czas przejazdu z postojem Przy odcinku Kalisz-Ostrów W.-Wroclaw można wygenerować szybkie połączenie z Poznań - Wrocław i skomunikować te dwa duże osrodki miejskie, a przynajmniej Kalisz Takich nie przemyślanych propozycji jest wiele w tej propozycji Czemu za ten bełkot projektowy tzw CPK mamy, my podatnicy płacić Wspieram budowe CPK ale w rozsądnej formie bez szaleńczych bez sensownych propozycji Gdzie sa te szerokie konsultacje społeczne zapowiadane przez szefa PiS Zamykaćie sie w gronie kolesiów, kopiując poprzedników i nie dopuszczecie głosów inaczej myślących, życiowo zainteresowanych tymi inwestycjami Tak spostrzegacie konsultacje w sprawach życiowych dla mieszkańców Polski, uważając ze tylko wy macie racje Jeśli tak, to oby krótko to trwało i bez kosztowo sie odbyło
  • WIESLAW NOWAK 2019-08-09 12:01:59
    Poprawiony tekst Połowa z tych propozycji jest bez zasadna, to tylko mrzonki i strata ogromnych funduszy Czy specjaliści z MI mogą przedstawić wyliczenia, ale nie te z obłoków i nocnych zwidów Ile średnio kosztuje budowa 1 km dwutorowej linii kolejowej dla prędkości pow. 250 km/h Proszę uzasadnić jaki cel było wydanie 30 milionów za 1 km trasy Tuskowej z Działdowa do Tczew, jeśli nie uwzględniono jej w systemie KDP, ani przyspieszonej Mało efektywne są proponowane kosztowne odcinki KDP z Leżajska do Rzeszowa zamiast utrzymać obecny przez Przeworsk, nowy dublowany odcinek Rzeszów - Sanok, gdzie wystarczy wyprostowanie trasy Rzeszów - Krosno i dalej do Sanoka Bez sensu propozycja ominięcie Piły na trasie Bydgoszcz - Koszalin, w miejsce potrzebnego odcinka Piła - Krzyż dla trasy do Szczecina przez Bydgoszcz Brak odcinka Świnoujście - Goleniów, odcinka Tychy- Rybnik-Jastrzębie Zdr, odcinka Lubin-Legnica- Wrocław Bezsensu jest trasowanie KDP z Sieradza do Wrocławia z ominięciem 200 tyś aglomeracji Kalisza, gdzie to o 15 km mniej nowych kosztownych torów KDP i tylko 8-9 minut dłuższy czas przejazdu z postojem Przy odcinku Kalisz-Ostrów W.-Wrocław można wygenerować szybkie połączenie z Poznań - Wrocław i skomunikować te dwa duże ośrodki miejskie, a przynajmniej Kalisz Takich nie przemyślanych propozycji jest wiele w tej propozycji Czemu za ten bełkot projektowy tzw. CPK mamy, my podatnicy płacić Wspieram budowę CPK ale w rozsądnej formie bez szaleńczych bez sensownych propozycji Gdzie są te szerokie konsultacje społeczne zapowiadane przez szefa PiS Zamykacie się w gronie kolesiów, kopiując poprzedników i nie dopuszczacie głosów inaczej myślących, życiowo zainteresowanych tymi inwestycjami Tak spostrzegacie konsultacje w sprawach życiowych dla mieszkańców Polski, uważając ze tylko wy macie racje Jeśli tak, to oby krótko to trwało i bez kosztowo się odbyło
    • Da 2019-08-09 22:55:29
      Jakie Jastrzębie.tam torów nawet nie ma
    • Mściwój 2019-08-10 00:29:12
      Jak czytam takie mękolenie to mi się wrzody odzywają. Najlepiej dalej zamykać linie kolejowe, co? Kolejne 5 tys. km? Potem rzucić to wszystko w kąt i oddać dojczebanom bądź innym żabojadom? Już parę spraw tak "załatwiliśmy". Każdy ma swoje zdanie, zdanie "najmojsze" i wciąga z powrotem do kotła tego co spróbuje coś zrobić.
  • artek 2019-08-09 13:49:06
    Nie rozumiem myślenia tej władzy. Nie potrafi zmodernizować obecnych torów do 160-200 km/h, a wymyśla nowe łączniki/szprychy mające przyspieszyć rozwój kraju? O co tu chodzi? Czy jest to tylko przedwyborcze gadanie, czy liczą na sfinansowanie inwestycji przez Chińczyków?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.26.182.28
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


POLSKA I ŚWIAT

9 004 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

448 262 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 216 ofert w bazie

397 692 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.