Katowice Airport utrzymuje trend dużego wzrostu przewozów cargo. We wrześniu w terminalu towarowym lotniska im. Wojciecha Korfantego obsłużono 3 230 ton frachtu, czyli o ponad 76 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W sumie od stycznia do końca września na pyrzowickim lotnisku obsłużono 22 627 ton cargo, czyli o 8 189 ton więcej (plus 56,7 proc.) niż w tym samym okresie w 2020 roku.
Jest to jednocześnie więcej niż w całym rekordowym 2020 roku, kiedy to na trasach do i z Pyrzowic przewieziono 20 369 ton frachtu. W trakcie dziewięciu miesięcy br. samoloty towarowe wykonały w Katowice Airport 3 138 startów i lądowań, czyli o 939 więcej (plus 42,7 proc.) niż w tym samym okresie w 2020 roku.
Czytaj też: Czarne chmury nad flagowym projektem rządu
- Z każdym mijającym miesiącem 2021 roku Katowice Airport umacnia się na pozycji lidera wśród polskich lotnisk regionalnych w segmencie przewozów cargo. Zgodnie z prognozą ten rok będzie rekordowy pod względem wolumenu obsłużonego frachtu, spodziewamy się wyniku ponad 30 tysięcy ton – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej Katowice Airport.
Segment przewozów frachtu jest ważnym obszarem działalności pyrzowickiego lotniska. Swoje regionalne bazy w Katowice Airport mają czołowi operatorzy cargo w Europie. Aktualna siatka regularnych połączeń towarowych w Pyrzowicach składa się z dziesięciu tras.
Katowice Airport należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2019 roku z jego siatki połączeń skorzystało rekordowe 4,84 mln pasażerów, w tym ponad 2 miliony w ruchu czarterowym. Prognoza na 2020 rok zakładała przewiezienie 5,5 miliona podróżnych. Ostatecznie, ze względu na pandemię koronawirusa, w minionym roku zanotowano 1,44 mln pasażerów. Lotnisko jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i regionalnym w przewozach cargo.