Kiedy PKP Intercity wykorzysta potencjał zmodernizowanego taboru?

Kiedy PKP Intercity wykorzysta potencjał zmodernizowanego taboru?
fot. PTWP

PKP Intercity modernizuje właśnie 218 wagonów, które mają jeździć na trasie Przemyśl -Szczecin. 68 z nich jest już gotowych. Pełne wykorzystanie ich potencjału będzie jednak możliwe tylko wtedy, gdy PKP Polskie Linie Kolejowe w pełni z prowadzonymi i planowanymi pracami modernizacyjnymi. Na razie toczą się one wolniej niż zakładano.

- Wszystkie projekty taborowe PKP Intercity są realizowane w pewnej synergii z inwestycjami infrastrukturalnymi. Tam, gdzie pojawi się nasz nowy tabor, czasy jazdy diametralnie się skrócą - powiedział w rozmowie z wnp.pl Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

- Jeśli mówimy o ciągu komunikacyjnym Przemyśl - Szczecin, to mamy obecnie kompleksową modernizację linii kolejowej między Rzeszowem i Krakowem oraz Wrocławiem i Poznaniem. Do tego dochodzi modernizacja torów między Katowicami i Krakowem, która też w końcu będzie wykonana. Dzięki temu na wielu odcinkach prędkość maksymalna wzrośnie do 160 km/h, do której to prędkości modernizujemy przecież nasze wagony. Uzyskamy więc lepsze czasy przejazdu - dodał.

W sumie PKP Intercity chce by podróż odbywała się o blisko 4 godziny krócej niż obecnie, kiedy to zajmuje ona około 18 godzin.

Czytaj także: J. Malinowski, PKP IC: nowy tabor nie oznacza droższych biletów

Jak w takim razie wyglądają prace modernizacyjne na wymienionych przez Janusza Malinowskiego odcinkach?

Najsprawniej są prowadzone między Rzeszowem i Krakowem. Nieźle jest też między Wrocławiem i Poznaniem, gdzie po kilkuletnim opóźnieniu ruszyły z kopyta. Zdecydowanie najgorzej jest na odcinku Katowice - Kraków.

- Pamiętajmy, że mieliśmy tam do czynienia z upadłością jednego z wykonawców, czyli Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury - tłumaczy Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

- Teraz już jednak ruszyły prace. Na odcinku Sosnowiec Jęzor - Szczakowa jeden tor jest już praktycznie gotowy. Roboty są też już prowadzone na części odcinka Trzebinia - Krzeszowice, a w połowie przyszłego roku ruszą między Szczakową a Trzebinią - dodaje.

Krytyczny odcinek

Żadne prace nie są prowadzone jeszcze między Krzeszowicami a Krakowem, za który to odcinek odpowiadało właśnie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, które wniosek o upadłość złożyło pod koniec 2012 roku. PKP PLK nie zerwały wówczas kontraktu, bojąc powstania dodatkowego opóźnienia przy wyłanianiu nowego wykonawcy. Z czasem całe zadanie przejęła na siebie spółka PKP Energetyka, która z PNI była w konsorcjum.

- Na razie cały czas jesteśmy jeszcze na etapie sporządzania dokumentacja projektowej dla odcinka Krzeszowice - Kraków - wyjaśnia Jacek Karniewski.

PKP PLK przewiduje, że prace budowlane na tym odcinku będą realizowane dopiero w latach 2015 -2016. Do listopada 2016 roku mają tez być gotowe trzy lokalne centra starowania ruchem - w Szczakowej, Trzebini i Krakowie Mydlnikach.

- Przejmą one pracę dotychczasowych nastawni i pozwolą na sprawniejsze i bardziej kompleksowe zarządzanie ruchem kolejowym - zapewnia Jacek Karniewski.

Objazdem przez Częstochowę?

Tymczasem to właśnie modernizacja linii z Katowic do Krakowa ma dać najpoważniejsze skrócenie czasu jazdy dla pociągów PKP Intercity. Dziś jej pokonanie zajmuje im około 2,5 godziny. Po modernizacji ma to być około godziny. większa część trasy pozwoli na rozwijanie prędkości maksymalnej modernizowanych właśnie wagonów, czyli 160 km/h.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kiedy PKP Intercity wykorzysta potencjał zmodernizowanego taboru?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.16.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!