Kolej słabo korzysta z ETCS. Maszyniści nie potrafią go nawet użyć

Kolej słabo korzysta z ETCS. Maszyniści nie potrafią go nawet użyć
ETCS w założeniu usprawnia ruch kolejowy i zwiększa jego bezpieczeństwo Fot. Shutterstock.com

Są problemy ze stosowaniem w Polsce Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), który z założenia ma wspierać maszynistów i otworzyć drogę do unowocześnienia kolei. Kontrole Urzędu Transportu Kolejowego wykazały, że dochodzi do sytuacji w których ETCS nie jest uruchamiany a maszyniści nie potrafią go używać.

  • Na sześć kontroli trzy wykazały, że pociąg nie korzystał Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), mimo że odcinek, którym się poruszał, był wyposażony w nowoczesne urządzenia.
  • Jedną z funkcjonalności ETCS jest kontrola prędkości. Gdy maszynista da za dużo "gazu", lokomotywa sama zaczyna zwalniać
  • Wdrażanie ETCS to dla branży kolejowej liczne korzyści. Oprócz większego bezpieczeństwa daje wszystkim wzrost przepustowość sieci kolejowej. Chodzi o to, żeby go stosować.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Kolej słabo korzysta z ETCS. Maszyniści nie potrafią go nawet użyć

  • Mariusz 2022-06-09 14:00:53
    No tak UTK wylazło z jaskini,szkoda że nie powiedzą jak tragiczny jest ten system, nie spotkałem pociągu który dojechał planowo korzystając z etcsu,no ale zwiększa "przepustowość"
  • Bartosz 2022-06-08 23:20:07
    To może jeszcze byście napisali jak wspaniale ten ETCS "działa"? Lepiej wyłączyć i dojechać rozkładowo niż się z tym gooownem szarpać.
    • Krzysztof 2022-06-09 19:15:58
      No jasne, lepiej jechać kiblem, niż impulsem, bo tego drugiego nie da się naprawić młotkiem... Obie strony nie są bez winy. ETCS w niektórych miejscach faktycznie jest kwadratowy, ale często wina leży też po stronie producentów taboru/wyposażenia pokładowego lub samych maszynistów, dla których przesiadka z koła na joystick jest jak podróż na Marsa. A co dopiero jak się pojawią linie z ETCS L2 bez semaforów - to będzie dopiero lament...
      • Michał 2022-06-10 15:46:11
        Niech ten system zacznie prawidłowo działać.Na linii Poznań Wrocław przy prędkości 130 km/h system wdraża hamowanie nagle i to w kilku miejscach.Jak pociąg pasażerski ma dojechać planowo i co na to podróżni rzuczni po wagonach.
  • Chłop z Pacanowa 2022-06-08 16:39:02
    Macierewicza wyślą niech zbada to , on się zno

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.188.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!