Zakończyły się testy Pendolino na torze w Żmigrodzie i od środy rozpocznie się sprawdzanie pociągu podczas jazdy na liniach kolejowych.
Skład będzie badany m.in. pod kątem bezpieczeństwa przeciwpożarowego, pola widzenia szlaku oraz współpracy z systemami sterowania ruchem.
W drugiej połowie listopada proces homologacji zostanie przeniesiony na Centralną Magistralę Kolejową, najszybszą trasę kolejową w Polsce, łączącą Warszawę z Krakowem i Katowicami. Na odcinku Góra Włodowska - Psary skład będzie poddawany próbom prędkościowym. Przez cztery kolejne weekendy, zaczynając od 16 listopada, pociąg będzie rozpędzał się do prędkości powyżej 160 km/h aż do osiągnięcia 275 km/h.
W badania zaangażowani są, poza PKP Intercity, Alstom i Instytutu Kolejnictwa, przedstawiciele zarządcy infrastruktury PKP PLK oraz PKP Energetyka. Sprawdzą, jak pociąg kursujący z prędkością powyżej 200 km/h oddziałuje na infrastrukturę torową, system sterowania ruchem oraz zasilanie trakcji elektrycznej.
Zanim Pendolino zostanie dopuszczone do eksploatacji, konieczne jest przeprowadzenie szeregu sprawdzianów w polskich warunkach. Zrealizowano już testy statyczne w fabryce we włoskim Savigilano oraz dynamiczne na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Tam były badane hamulce, pantograf, urządzenia bezpieczeństwa oraz oddziaływanie na urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Do maja 2014 r. pociąg powinien uzyskać zezwolenie Urzędu Transportu Kolejowego na eksploatację, natomiast regularne kursowanie z północy na południe kraju rozpocznie w grudniu 2014 r.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl