To byłaby rewolucja w handlu online i koniec zakupowych szaleństw. Szwajcaria jest już blisko. Chodzi o wycofywanie się przez tamtejsze e-sklepy z opcji darmowego zwrotu zakupionego towaru. Co z Polską? Zapytane przez nas firmy kurierskie prognozują, że i u nas stanie się to normą. Czołowe firmy polskiego sektora e-commerce nie są jednak zgodne w prognozach.
- W Szwajcarii Zara jest pierwszą międzynarodową grupą, która pobiera 2,95 franka za zwrot towaru. Według szwajcarskich ekspertów tego rynku w branży modowej każdy zwrot kosztuje detalistów średnio 10 franków.
- - Musimy pamiętać, że na koszt zwrotu składa się nie tylko koszt logistyczny, ale także koszt przeprocesowania zwróconych towarów w magazynie. (…) Nie powinny zatem dziwić próby przenoszenia części tych kosztów na klienta - słyszymy od Łukasza Szczepańskiego, dyrektora odpowiedzialnego za obszar logistyki i dostaw w Allegro.
- O pełzających zmianach na tym rynku rozmawiamy z szefami firm kurierskich oraz z czołowymi firmami sektora e-commerce w Polsce.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl