Koniec darmowych zwrotów coraz bardziej realny

Koniec darmowych zwrotów coraz bardziej realny
Posunięcie Zary lub Uniqlo – największego japońskiego sprzedawcy odzieży, który od zeszłego roku domaga się pieniędzy za zwroty – to testowanie rynku. Ale trend jest wyraźny, a presja na sprzedawców będzie rosła. Pixabay.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sierak
    Adam Sierak
  • Dodano: 13-06-2022 06:01

To byłaby rewolucja w handlu online i koniec zakupowych szaleństw. Szwajcaria jest już blisko. Chodzi o wycofywanie się przez tamtejsze e-sklepy z opcji darmowego zwrotu zakupionego towaru. Co z Polską? Zapytane przez nas firmy kurierskie prognozują, że i u nas stanie się to normą. Czołowe firmy polskiego sektora e-commerce nie są jednak zgodne w prognozach.

  • W Szwajcarii Zara jest pierwszą międzynarodową grupą, która pobiera 2,95 franka za zwrot towaru. Według szwajcarskich ekspertów tego rynku w branży modowej każdy zwrot kosztuje detalistów średnio 10 franków.
  • - Musimy pamiętać, że na koszt zwrotu składa się nie tylko koszt logistyczny, ale także koszt przeprocesowania zwróconych towarów w magazynie. (…) Nie powinny zatem dziwić próby przenoszenia części tych kosztów na klienta - słyszymy od Łukasza Szczepańskiego, dyrektora odpowiedzialnego za obszar logistyki i dostaw w Allegro.
  • O pełzających zmianach na tym rynku rozmawiamy z szefami firm kurierskich oraz z czołowymi firmami sektora e-commerce w Polsce.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: Koniec darmowych zwrotów coraz bardziej realny

  • niestety 2022-06-15 18:49:24
    nareszcie zakończy się ,,przepierdywanie '' na zolando kupowanie ,przymierzanie i odsyłanie za frico
  • Fakty 2022-06-14 17:46:46
    Zwroty są po to, żeby można było przymierzyć. Gdy już zlikwidowali większość sklepów niższymi cenami, to teraz zaczynają je podnosić.
  • Jacek 2022-06-13 10:16:25
    To już dawno powinno być wprowadzone. Znam wiele osób, które kupują buty 3 rozmiarów i po przymiarce 2 pary zwracają. Podobnie jest z ciuchami.
  • rozsadek 2022-06-13 09:33:52
    Darmowe zwroty to jakis chory wytwor marketingowcow, ktorych celem jest wcisnac jak najwiecej niepotrzebnego ludziom towaru. Ludziom sie nie chce 4 liter ruszyc, pojsc do sklepu i przymierzyc. Wszystkie jessiki lub tzw. bloggerki modowe zamawiajace po 20 ubran, zeby ostatecznie kupic jeden towar. Zepsucie naszego swiata jest straszne. Dobrobyt nie powinnien prowadzic do lenistwa
  • cdc 2022-06-13 09:07:21
    I niech Greta obliczy ile co2 jest emitowane z tyt. zwrotów.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.111.130
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!