Koniec z marnotrawieniem pudełek w e-commerce. Polacy pracują nad nowym patentem

Koniec z marnotrawieniem pudełek w e-commerce. Polacy pracują nad nowym patentem
Opakowania są w e-commerce większym „trucicielem” niż transport na „ostatniej mili”. Ma się to zmienić. Fot. Shutterstock.com

Przykładem proekologicznego podejścia do e-commerce i odpowiedzi na trendy zmieniające branżę jest projekt ePack. Trzy nasze instytuty pracują nad koncepcją nowoczesnego i otwartego ekosystemu opakowań zwrotnych - mówi Marcin Kraska, wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.

  • - E-commerce pełnymi garściami czerpie z nowych technologii. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Amazon wprowadza antycypacyjne zakupy, czyli będzie wysyłał przesyłki przed złożeniem zamówienia - mówi Marcin Kraska.
  • Wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz wskazuje także, że bardzo ważnym dla e-commerce trendem będzie ekologia.
  • Dlatego w Łukasiewiczu pracuje się nad wytrzymałymi opakowaniami wielokrotnego użytku z wbudowanymi sensorami.
  • O nowych rozwiązaniach w handlu internetowym będziemy rozmawiać już wkrótce podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Zapraszamy do rejestracji.

Jakie rozwiązania techniczne najsilniej zmieniają dziś e-commerce?

- E-commerce pełnymi garściami czerpie z nowych technologii. Te, które dziś bezpośrednio wpływają na rozwój e-handlu, to choćby big data, rozszerzona rzeczywistość, internet rzeczy, czatboty czy sztuczna inteligencja pozwalająca na znaczącą automatyzację procesu obsługi klienta, od przyciągnięcia go do sklepu, poprzez komunikację z nim, aż po wsparcie procesu zakupów, obsługi posprzedażowej czy procesu reklamacyjnego.


Sztuczna inteligencja ma ogromną przyszłość i już wprowadza rewolucję w e-commerce. Dzięki jej zastosowaniu, Amazon wprowadza antycypacyjne zakupy, czyli będzie wysyłał przesyłki przed złożeniem zamówienia. Dzięki analizie wcześniejszych zamówień oraz innych czynników, będzie pakował i wysyłał produkty do magazynów zlokalizowanych w bliskiej odległości od potencjalnych klientów i tam będą czekały aż przyjdzie zamówienie.

Ponadto e-zakupy pozwalają wytworzyć i przetworzyć znaczącą liczbę danych. Przewiduję, że w najbliższym czasie zagregowane informacje z aplikacji mobilnych, stron internetowych czy social mediów przejmą algorytmy. Wytworzą dzięki temu profile konsumentów dotyczące ich zainteresowań i będą systemowo analizować ich zachowanie w sieci. Pozwolą one na balansowanie cenami i tworzenie spersonalizowanych ofert cenowych w zależności od poziomu lojalności, zainteresowań czy zachowań konsumenckich. W efekcie taka oferta automatycznie wyróżni się na tle konkurencji. Czatboty w pełniejszym stopniu pomogą klientom w podejmowaniu decyzji, zwrotach i reklamacjach czy śledzeniu postępu dostawy zamówionych towarów w czasie rzeczywistym.

E-sklepy będą musiały zbudować z klientem indywidualną relację i przyciągnąć uwagę dopasowanymi komunikatami. Także w e-commerce wzrośnie rola komunikacji z wykorzystaniem kreatywnych treści.

Przewiduję także, że e-commerce będzie nadal silnie korzystał z rozwoju technologii mobilnych. Według badań przygotowanych przez AdColony dla agencji Mobiem, nawet 6 na 10 badanych polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów, a według platformy Shoper już nawet 2/3 wizyt w sklepach internetowych to wejścia z urządzeń mobilnych.

 

×

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Koniec z marnotrawieniem pudełek w e-commerce. Polacy pracują nad nowym patentem

  • Miroo 2021-09-13 11:47:18
    PRoducenci tektury opakowaniowej nie są zachwyceni...
    • As 2021-09-19 03:14:09
      Spokojnie, jak trzy instytuty nad czyms pracuja, to nic z tego nie będzie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 199.59.150.182
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!