PARTNERZY PORTALU

Kryte wagony towarowe przechodzą do historii. Jest jednak pomysł na ich drugie życie

Kryte wagony towarowe przechodzą do historii. Jest jednak pomysł na ich drugie życie
Klasycznych wagonów krytych jest na polskich torach coraz mniej. Na koniec 2019 r. było ich tylko 148. Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Autor: AO
  • Dodano: 16-11-2020 11:19

Od 2011 roku liczba wagonów krytych używanych przez przewoźników towarowych zmniejszyła się ponad dwudziestokrotnie. Specjaliści oceniają, że w niedługim czasie zostaną całkowicie wyparte z rynku przez wagony specjalizowane. Tymczasem mogą one znaleźć zastosowanie wspomagając ruch pasażerski, szczególnie na terenach atrakcyjnych turystycznie - informuje Urząd Transportu Kolejowego.

Wśród wagonów krytych wyróżniamy wagony budowy normalnej oraz budowy specjalnej. Wagony te przypominają swoim wyglądem zamkniętą skrzynię. W przypadku wagonów krytych budowy normalnej posiadają one przesuwne drzwi boczne umożliwiające załadunek oraz rozładunek towarów, natomiast w przypadku wagonów krytych budowy specjalnej posiadają przesuwne ściany boczne oraz opcjonalnie dodatkowe wyposażenie w postaci ścian działowych oraz uchwytów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Kryte wagony towarowe przechodzą do historii. Jest jednak pomysł na ich drugie życie

  • Karol 2020-11-22 08:33:58
    Nie da rady tak zrobić "tu się nic nie opłaci"
  • jn 2020-11-17 17:56:48
    Te wycofywane wagony wyposażone są zawsze w dwa sprzęgi: śrubowy, o którym mowa w artykule i powietrzny hamulcowy. Żeby nadawały się do KLASYCZNYCH pociągów pasażerskich, musiałyby mieć jeszcze dwa dodatkowe sprzęgi: 1. Sprzęg WN (wysokiego napięcia), za pomocą którego dostarczana jest z lokomotywy do składu pociągu energia do ogrzewania/klimatyzacji wagonów pasażerskich, 2. Sprzęg pneumatyczny tzw. roboczy (odrębny od układu hamulcowego), który dostarcza sprężone powietrze sterujące m. in. zamykaniem/otwieraniem drzwi w wagonach pasażerskich. Bez tych dwóch dodatkowych sprzęgów te wagony kryte uniemożliwiałyby przekazywanie energii do wykonywania ww. czynności. Oczywiście, mogłyby kursować w pociągach bez tych dwóch wymienionych przeze mnie dodatkowych sprzęgów, ale wtedy musiałyby znajdować się zawsze na końcu pociągu. Oznaczałoby to konieczność przestawiania tych wagonów w każdym przypadku zmiany kierunku pociągu. W niektórych relacjach mogłoby to mieć swój sens.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.3.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
WNP - Portal gospodarczy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!