Krzysztof Mamiński o inwestycjach PKP, ambicjach i funduszach

Krzysztof Mamiński o inwestycjach PKP, ambicjach i funduszach
Krzysztof Mamiński, prezes Grupy Polskich Kolei Państwowych Fot. Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 21-12-2020 06:02

Pracujemy nad nową strategią PKP SA do 2025 r. z perspektywą do 2030 r. Dokument ten będzie określał także kierunki rozwoju dla poszczególnych spółek z Grupy PKP. Nie ukrywam, że chcemy wzorować się m.in. na polskiej branży energetycznej i silnych europejskich holdingach kolejowych, takich jak chociażby koleje niemieckie, francuskie czy włoskie - mówi w wywiadzie dla WNP.PL Krzysztof Mamiński, prezes Grupy PKP.

  • Kolej jako całość utrzymała ciągłość działalności. Ruch pociągów pasażerskich i towarowych odbywał się na dotychczasowych zasadach, choć wprowadzone zostały ograniczenia w ofercie - mówi Krzysztof Mamiński, prezes Grupy PKP, podsumowując pandemiczny rok 2020.
  • Mając na uwadze priorytetową unijną politykę Zielonego Ładu Mamiński liczy na to, że transport szynowy stanie się jednym z największych beneficjentów unijnych funduszy.
  • W bliskiej perspektywie naszym priorytetem jest też sformalizowanie pewnych działań poprzez m.in organizację Grupy PKP na zasadach holdingu - informuje.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (8)

Do artykułu: Krzysztof Mamiński o inwestycjach PKP, ambicjach i funduszach

  • Adam 2020-12-23 23:52:37
    Co by nie mysleć o PO to wyremontowali wiele dużych dworców, kupili Pendolino i Flirty dla PKP IC, a PKP Cargo wprowadzili na giełdę. Sporo się w ich czasach działo. W 2021 r. minie 6 lat odkąd PiS zarządza koleją. Czy ktoś może wymienić jakieś jedno ważne wydarzenie, jedną znaczącą inwestycję (ukończoną)? Ano właśnie.
  • Adam 2020-12-21 12:41:49
    PKP SA powinno zostać zlikwidowane. Niepotrzebne stołki. A poza tym jak PKP PLK będzie tak remontować linie kolejowe odcinkami. Skończy się jeden remont zaczyna drugi albo remontuje się w jeden rok część trasy puszcza pociągi a na następny rok rozpisuję odcinek na drugi? a potem jeszcze jakieś mosty wiadukty itd Linia rozgrzebana przez wiele lat. NIe można jednym ciągiem wyremontować kawałka lini od A do Z? Poza tym nikt nie słucha pasażerów gdzie skąd i októrej chcą jezdzić. Linia kalwaria Bielsko Biała zrobiona tylko do Andrychowa. Reszta jak się znajdą pieniądze. Ruch puszczony a przejazdy drogowe dalej drewniane będą robione w przyszłym roku(znów ograniczenia) Linia kraków -Katowice puszczona po tak długiej modernizacji. A przystanek Kraków busines park do remontu w przyszłym roku. Linia Bielsko Cieszyn zrobiona tylko do skoczowa a reszta kiedy?
    • Kumasz? 2020-12-21 17:50:42
      Tak die gra, jak przeciwnik pozwala. Eurosrebrniki są obwarowane różnymi przepisami.
      • Buś 2020-12-22 18:03:52
        Powielanie bzdurnych mitów. To jest zwykła nieudolność i niedasizm.
      • Max 2020-12-22 18:17:15
        Przecież Polska wstała z kolan i żadne Euro z Brukseli nie są nam potrzebne. Niech PKP realizuje inwestycje z własnych środków, to nie będzie żadnych obwarowań. W czym problem, prezes mówił 5 lat temu, że ma 1 400 000 000 000 zł. na inwestycje.
  • gliwice2009 2020-12-21 09:33:32
    Połączenie PKP Katowice- Warszawa - 2 godz.20 min. Katowice-Łódź - 3 godz. 20 min, Katowice - Gdańsk 5 godz 10 min. Czy to są wyniki z XXI wieku ???
    • wieslaw nowak 2020-12-21 10:22:21
      Panie Prezesie Z szacunkiem do pana, Czekamy na męskie konkrety a nie babskie obiecanki i mrzonki Czy obecni decydenci PKP PLK sa wstanie postawić sobie określone cele, by w czasie do 2025 roku uzyskać czasy przejazdu dla najszybszych pociągów między największymi polskimi aglomeracjami, np. Szczecin - Poznań = 90 minut Poznań - Wrocław = 75 minut Wrocław - Katowice = 85 minut Katowice - Kraków = 40 minut Kraków - Rzeszów = 75 minut Kraków - Warszawa C = 80 minut po CMK Katowice - Warszawa C= 80 minut po CMK Wrocław - Warszawa C = 180 minut po CMK Poznań - Warszawa C = 135 minut Bydgoszcz - Warszawa C = 135 minut Łódź F - Warszawa C = 65 mint Łódź F- Wrocław = 135 minut Białystok - Warszawa C = 85 minut Lublin - Warszawa C = 85 minut Gdańsk - Warszawa C = 135 minut Radom - Warszawa C = 55 minut Gdańsk - Szczecin 200 minut Gdańsk - Bydgoszcz = 75 minut Bydgoszcz - Poznań = 70 minut
      • PytaM 2020-12-21 17:54:17
        Cel postawić sobie można. Istotne jeszcze są realia, w jakich się działa. Sfinansujesz to?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.92.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!