Krzysztof Urbaś o wynikach i nowej drodze Szczecina i Świnoujścia

Krzysztof Urbaś o wynikach i nowej drodze Szczecina i Świnoujścia
Statek handlowy wypływający z portu w Świnoujściu. Fot. Wojciech Wrzesien / Shutterstock.com
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adrian Ołdak
    Adrian Ołdak
  • Dodano: 22-12-2020 00:01

- Porty Szczecin i Świnoujście, a szczególnie ten drugi, w poprzednich latach uważano za porty ładunków masowych. Tu koncentrowały się przeładunki polskiego węgla. Teraz stajemy się portem uniwersalnym - mówi WNP.PL Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Strategiczną zmianą będzie budowa głębokowodnego terminala kontenerowego. Przetarg na operatora trwa do 28 stycznia.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • W tym roku zespół portów Szczecin-Świnoujście przeładował już 30 mln ton, ale pomimo tego nie osiągnie wyniku z roku ubiegłego, czyli ponad 32 mln ton.
  • To efekt zawirowań na rynkach produktów masowych oraz pandemii. Zdaniem prezesa Krzysztofa Urbasia, nie można jednak łatwo korelować skali zagrożenia koronawirusem z tym, co dzieje się przeładunkach.
  • Głębokowodny terminal kontenerowy ma przeładowywać 1,5-1,6 mln TEU rocznie. Świnoujski port będzie konkurował z portami Morza Północnego w obsłudze Polski, ale także Niemiec.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Krzysztof Urbaś o wynikach i nowej drodze Szczecina i Świnoujścia

  • Miętek 2020-12-23 14:52:36
    Niemieckie holowniki obsługują port...co tu więcej pisać... ważne że zdjęcie wygląda ładnie a kasa płynie za Odrę
  • squun 2020-12-22 08:21:04
    "Bierzemy taką sama opłatę od statków niezależnie od tego, czy „ma na burcie” tysiąc, czy 20 tys. ton ładunku. " Ciekawe, przecież czas/koszt rozładunku obu statków jest skrajnie różny.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.201.92.114
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!