Kto może, ten omija Polskę. Jesteśmy czerwonym punktem na mapie Europy

Kto może, ten omija Polskę. Jesteśmy czerwonym punktem na mapie Europy
Takiej sytuacji na polskim niebie nie mieliśmy jeszcze nigdy. fot. PTWP/Eurocontrol
  • Ten tekst jest częścią STREFY PREMIUM WNP.PL
  • Adam Sierak
    Adam Sierak
  • Dodano: 11-04-2022 20:00

Kolejna runda negocjacji między Polską Agencją Żeglugi Powietrznej, a pracującymi w niej kontrolerami skończyła się niczym. Porozumienia brak, ale rozmowy trwają.  Europejscy przewoźnicy omijają jednak Polskę szerokim łukiem, a porty lotnicze czują się zakładnikami przedłużającego się sporu.

Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Co najmniej jeden lot humanitarny nie mógł wylądować w ten weekend w Polsce w związku z sytuacją w wieżach kontroli lotów.
  • Europejscy przewoźnicy wydłużają trasy i latają wzdłuż naszych granic, byle tylko nie wpaść w polski obszar kontroli lotów i narazić się przez to na opóźnienia wynikające z braku odpowiedniej obsługi.
  • Linie lotnicze w Polsce już przygotowują się do pozwów. Porty na razie liczą straty i poniesione dodatkowe koszty.
  • Przyszłość lotnictwa i nowe trendy w ruchu pasażerskim będą tematami dyskusji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. ZAREJESTRUJ SIĘ tutaj. 
Ciężko powiedzieć, w jakim punkcie konfliktu kontrolerów lotniczych z PAŻP obecnie się znajdujemy, bo strony konfliktu zbyt wylewne nie są.

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (10)

Do artykułu: Kto może, ten omija Polskę. Jesteśmy czerwonym punktem na mapie Europy

  • mira 2022-04-15 19:49:29
    Geniusz gospodarki zrujnuje kolejną branżę. A z branżą sprowadzania fizoli od ukrów radzi sobie wyśmienicie i ma na to dowolną ilość pieniędzy. Może w tym jest ten ukryty zamysł. Po co płacić tym kilku facetom, jak nie będziemy latać, bo fizole będą cargo we wiaderkach dygać.
  • nanader 2022-04-12 09:03:21
    Monopole tego typu trzeba zawsze likwidować. Patologia bardzo dużo potem wszystkich kosztuje.
  • Mlynar 2022-04-11 21:47:49
    Wyszkolenie jednego kontrolera, koszt rzędu kilkuset złotych... ocierający się o 1.mln zł;) I trwa. A dziura w finansach PAZP to nie jest kwestia tylko zarobków w agencji. Trochę bardziej racjonalnej oceny sytuacji.
    • Fakt 2022-04-11 21:52:02
      I dlatego powinni zarabiać 500tys - 1mln zł. A co z pilotami? Koszt wyszkolenia podobny, przy czym w 90% pokrywa go pilot i spadek wynagrodzeń przez pandemię jest gigantyczny oraz 30% stopa bezrobocia. To czemu im nie zagwarantować pensji i pracy jak sprzed pandemii?
  • xXx 2022-04-11 21:39:49
    Chyba nie rozumiem twojej logiki. Przynajmniej w zestawieniu z rzeczywistością. Skoro jest aż tak mały ruch to dlaczego odejście raptem 40 osób spowodowało tak znaczne opóźnienia i to że przewoźnicy omijają nasz FIR? Wychodzi na to, że na tych 40 osobach funkcjonował cały system... Moze zamiast obcinac im wynagrodzenia nalexalo szukać oszczędności gdzie indziej? A może jest tak jak to przedstawiają kontrolerzy? Że wcale nie chodzi im o kasę, a o przymuszanie do naginania przepisów, ukrywanie uchybień i "zamordyzm"? Wszak później, gdy coś pójdzie "nie tak" to nie zarząd agencji a kontrolerzy wylądują na taborecie przed prokuratorem...
    • Fakt 2022-04-11 21:46:03
      Po pierwsze odeszło 40 osób z kontroli ruchu w Warszawie, kolejnych 170 jest na „honorowym” wypowiedzeniu. Duża część też „choruje”. PAŻP zapewniankotrolę ruchu w Polsce. Jej jedynym kosztem są ludzie - więc, gdzie szukać oszczędności, jak dochody spadły o połowę. Było bogato przed pandemią, to płacili jak prezesom w NBP, ale teraz jest bieda i trzeba restruktyryzować tę klikę!
  • Nabuchodonozor 2022-04-11 20:46:06
    100% poparcia dla kontrolerow. Jestem z Wami! Jak zwykle jest tak, ze ludzie wybitnie inteligentni i pracowici sa zadzeni przez jakies partyjne miernoty, ktore im probuja wmowic, ze 10 tys. PLN miesiecznie to dobre zarobki. Sam bylem w bardzo podobnej sytuacji jak kiedys pracowalem w jednym z polskich "czempionow" (z ptakiem w logo). Towarzysz kierownik nie byl w stanie uwierzyc, ze rzucam "taka dobra i dobrze platna robote". Dla niego to bylo niepojete, bo sam cale zycie robil za 5 tys. i dopiero partia go wyciagnela z biedy. Niestety tylko finansowej.
    • Kontra 2022-04-11 21:04:06
      Pozwolę się z Tobą nie zgodzić. Mediana zarobków kontrolerów wynosi 45tys brutto. Przy czym Ci z większym stażem zarabiali 80tys. I ich prawo! Tylko, że firma (PAŻP) ma połowę dochodu sprzed pandemii - tak, ruch spadł, więc i dochody także. I co teraz? Zamknàć PAŻP? Czy jak górnictwo ustawić się mają po pomoc publiczną, żeby kontrolerzy mogli brać po 15-30 minimalnych krajowych miesięcznie? I popijać kawkę, bo ruch marny? Podstawa proszę bardzo 30tys, ale premie uzależnione od sytuacji PAŻP i stażu. Tak, że jak ruch powróci za kilka lat do „normy”, to ich zarobki także. Czy wiesz, że polscy kontrolerzy są najlepiej opłacani w Europie? I nigdzie nie dostaną pracy za tę pieniądze…. A czy wiesz, że jest 100 kandydatów na 1 miejsce? I większość z kandydatów nawet by pracowala za 10tys, byle dośwoadczenia nabierać.
      • Fakt 2022-04-11 21:35:33
        A może PAŻP, tak jak spora części innych tego typu agencji w UE, powinien wnioskować i przyjąć pomoc finansową od państwa i w ten sposób uniknąć finansowej zapaści? Zarząd wolał pokazać, że "potrafi". Inną sprawą jest to, że związkowcy z ZZKRL okopali się i wykorzystują sytuację. Branża ma problem - nie umie rozmawiać rzeczowo i bez emocji. Przykład niestety idzie z resortu nadzorującego, gdzie przekonani są że ich racja jest "najmojsza".
      • Kontra 2022-04-11 21:41:36
        Przyjąć pomoc finansową od Państwa? W celu zapewnienia niebotycznych i niespotykanych w innych krajach pensji? Pod naciskiem szantażu? „Bo zarabiałem 80tys i w du… mam, że ruchu nie ma”? To może wszystkie firmy, w których pracownicy zarabiają krocie, w chwili zmniejszonych dochodów, ustawią się po pomoc do panstwa? Przecież nie można ruszyć świętości - czyli gaży po kilkadziesiąt tys zł. Żeby jeszcze byli niezastąpieni - ale tam jest 100 kand na 1 miejsce - tylko ta klika pilnuje, żeby nikt z zewn się nie dostał, tylko po znajomości…żeby łatwiej było zebrać większośc do buntu i szantaży polskiego nieba…

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.173.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!